Koleje Małopolskie chcą wydzierżawić dwa ezt-y na 2021 rok
Koleje Małopolskieogłosiły przetarg na dzierżawę dwóch elektrycznych zespołów trakcyjnych wokresie 1 stycznia 11 grudnia 2021 roku.
Wymagania przewoźnika są następujące:
1) pojazdy muszą byćwolne od wad;
2) pojazdy nie mogą być obciążone prawami osób trzecich,które ograniczałyby lub wyłączały wykonanie umowy oraz nie mogą stanowićprzedmiotu żadnego postępowania sądowego, egzekucyjnego lub administracyjnego,w wyniku którego nastąpiłoby lub mogłoby nastąpić jakiekolwiek ograniczeniatytułu prawnego do pojazdów;
3) pojazdy muszą spełniać wszystkie wymagania określone wewzorze Umowy;
4) pojazdy muszą być sprawne technicznie oraz posiadaćkompletne wyposażanie producenta;
5) wszystkie pojazdy muszą być tej samej serii, kompatybilnei współpracujące między sobą w zakresie trakcji wielokrotnej w dowolnejkonfiguracji;
6) dla pojazdów Wykonawca musi posiadać dokumentację DSUoraz DTR;
7) liczba członów pojedynczego zespołu – nie mniejsza niż 3człony;
8) pojazdy przystosowane do poruszania się po torach orozstawie szyn 1 435 mm;
9) napięcie zasilania – 3 kV DC z sieci trakcyjnej, zgodniez obowiązującymi normami;
10) hamulec – pneumatyczny, elektropneumatyczny,elektrodynamiczny;
11) wykonanie uproszczonej próby hamulca możliwe z paneluoperatorskiego w kabinie maszynisty;
12) prędkość eksploatacyjna pojazdów – nie mniejsza niż 120km/h;
13) liczba miejsc w pojeździe nie mniejsza niż 300, w tymsiedzących – nie mniejsza niż 150 (dla obliczenia liczby miejsc stojących należyprzyjąć wskaźnik 4 osoby/m2);
14) napęd pojazdu – realizowany silnikami trakcyjnymiasynchronicznymi prądu przemiennego o łącznej mocy dla pojedynczego pojazdumin. 900 kW;
15) pojazdy muszą być wyposażone w co najmniej jedną toaletęw obiegu zamkniętym, przystosowaną dla potrzeb osób niepełnosprawnych;
16) pojazdy muszą być wyposażone w klimatyzację przestrzenipasażerskiej oraz kabiny maszynisty;
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
17) pojazdy muszą być wyposażone w cyfrowy monitoringzewnętrzny i wewnętrzny;
18) pojazdy muszą być przystosowane do montażu co najmniejjednego automatu biletowego, tj. przewidziane miejsce oraz doprowadzonezasilanie (napięcie – 24V DC + 25 % -30 %, moc maksymalna – 300 W, prądzasilania – w stanie spoczynku (bez dogrzewania) 2 A, w stanie spoczynku (zdogrzewaniem) 6 A, w stanie pracy (z dogrzewaniem lub bez) 6 A;
19) pojazdy muszą posiadać system informacji pasażerskiejspełniający wymogi określone w rozporządzeniu Ministra Transportu, Budownictwai Gospodarki Morskiej z dnia 3 stycznia 2013 r. w sprawie sposobu prowadzeniarejestru oraz sposobu oznakowania pojazdów kolejowych (Dz.U. z 14 lutego 2013r., poz. 211) oraz obejmujący:
a. tablice zewnętrzne boczne w technologii LED – co najmniejjedna na człon;
b. tablice czołowe w technologii LED – jedna na każdymczole;
c. tablice wewnętrzne w technologii LED lub LCD – conajmniej dwie na człon;
20) pojazdy muszą mieć zainstalowany w kabinach maszynistypanel operatorski, służący co najmniej do dynamicznej prezentacji służbowegorozkładu jazdy pociągów;
21) pojazdy muszą posiadać dopuszczenie UTK do poruszaniasię po torach PKP PLK S.A. (spełniają warunki określone dla danej serii wświadectwie typu lub zezwoleniu),
22) w przypadku wyposażenia pojazdu w system identyfikacjipołożenia na podstawie lokalizacji GPS, Wykonawca umożliwi Zamawiającemu dostępdo aplikacji prezentującej lokalizację pojazdów;
23) pojazdy muszą posiadać aktualne świadectwa sprawnościtechnicznej lub dokumenty umożliwiające wystawienie świadectwa sprawnościtechnicznej przez Zamawiającego;
24) pojazdy w okresie dzierżawy nie mogą podlegaćwyłączeniom z eksploatacji na wykonanie przeglądów P3, P4, P5 chyba, żeWykonawca zapewni pojazd zastępczy tej samej serii;
25) Wykonawca wyraża zgodę Zamawiającemu w zakresiewykonywania czynności utrzymania poziomu P1 i P2 samodzielnie lub przezwskazanego podwykonawcę;
26) w trakcie oględzin technicznych pojazdy muszą posiadaćaktualny przegląd techniczny, być czyste wewnątrz oraz na zewnątrz. W momenciewydania, pojazdy muszą posiadać aktualny przegląd techniczny oraz być czystewewnątrz.
Oferty w przetargu można składać do 24 listopada 2020 roku.
Przypomnijmy, że obecnie Koleje Małopolskie dzierżawiąFeniksy od spółki Polski Tabor Szynowy.