Koleje Dolnośląskie z wnioskiem o dofinansowanie hali
Koleje Dolnośląskiemają szansę na pozyskanie ponad 30 mln złotych na rozbudowę swojego zapleczatechnicznego. Spółka złożyła wniosek o dofinansowanie tego projektu ze środkówUnii Europejskiej.
Środki zewnętrzne na realizację projektu mają pochodzić zRegionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej oraz Europejskiego FunduszuRozwoju Regionalnego. Projekt dolnośląskiego przewoźnika ma na celupodniesienie standardu obsługi pasażerów poprzez rozbudowę własnego zapleczatechnicznego do obsługi serwisowania taboru.
Rozbudowa zaplecza technicznego ma kosztować niemal 45 mlnzłotych. Koleje Dolnośląskie przeznaczą na inwestycję prawie 14 mln złotychśrodków własnych. Budowa ma szansę na dofinansowanie kwotą niemal 31 mlnzłotych. Przy kwocie wydatków kwalifikowanych na poziomie blisko 36,5 mlnzłotych oznacza to wsparcie ze środków wspólnotowych na poziomie 85%.
Plany rozbudowy zaplecza technicznego są związane zinwestycjami taborowymi spółki. W czerwcu Koleje Dolnośląskie rozstrzygnęłyprzetarg na dostawę pięciu nowych pociągów elektrycznych, które wyprodukujebydgoska PESA. Dodatkowo spółka jest w trakcie postępowań na zakup składówspalinowych oraz hybrydowych.
Nowe możliwościserwisowe
Rozbudowując legnickąbazę serwisową chcemy w przyszłości samodzielnie wykonywać naprawy i przeglądyokresowe pociągów do poziomu P4. Dzięki temu zaoszczędzimy na serwisowaniupojazdów kupionych kilka lat temu – zaznacza Damian Stawikowski, prezesKolei Dolnośląskich.
Inwestycja wpłynie pozytywnie na czas wykonywaniaprzeglądów. Zostanie on znacznie skrócony w porównaniu do obecnie stosowanychprocedur serwisowych, co przyczyni się do ograniczenia czasu wyłączeniaserwisowanego taboru, którego przeglądy w tej chwili są realizowane przez firmyzewnętrzne.
Hala główna ma posiadać cztery tory serwisowe o długości 120metrów, z których jeden będzie dedykowany na całoroczną, nowoczesną myjnięautomatyczną. Koleje Dolnośląskie chcą wyposażyć się również w m.in. tokarkępodtorową, instalację do opróżniania nieczystości oraz nową stację paliw.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Projekt do końca roku
Na początku czerwca spółka ogłosiła przetarg na opracowaniedokumentacji projektowej nowej hali serwisowej. Plany spółki zakładająrozbudowę istniejącej bazy serwisowo-remontowej o kompleks hal wraz z ichwyposażeniem, zapewniającym swobodę napraw i przeglądów okresowych posiadanegotaboru.
Ogłoszony przetarg obejmuje wykonanie pełnej dokumentacjiprojektowej dotyczącej rozbudowy zaplecza technicznego. Wykonawca będzieodpowiedzialny także za przygotowanie wizualizacji 3D planowanej hali,opracowanie przedmiaru robót oraz pełnego kosztorysu inwestycji.
Koleje Dolnośląskie oczekują zakończenia prac projektowychprzez wykonawcę do 31 grudnia 2020 r. Rozpoczęcie budowy zaplecza jestplanowane na trzeci kwartał 2021 roku, natomiast uruchomienie nowego, w pełnifunkcjonalnego kompleksu serwisowo-remontowego może nastąpić w pierwszymkwartale 2023 roku. (KD)
„