Koleje Dolnośląskie tylko z własnym taborem
Tabor żadnego przewoźnika nie może się obyć bez odpowiedniejrezerwy. Zależy nam na tym, by nie były to pojazdy przypadkowe lecz, gdy tylkozachodzi konieczność ich użycia, umożliwiające podróż w możliwie komfortowychwarunkach ? poinformowały Koleje Dolnośląskie.
Na dzień dzisiejszy, we flocie pojazdów elektrycznychrezerwę stanowią trzy zmodernizowane pojazdy typu EN57, przekazaneprzewoźnikowi w użytkowanie przez właściciela – Urząd Marszałkowski WojewództwaDolnośląskiego. Są to jednostki o numerach 1501, 1937 i 1938. Pojazdy te wlatach 2012-2014 przeszły gruntowną modernizację u czołowych polskichproducentów taboru (ZNTK Mińsk Mazowiecki – grupa Pesa oraz NEWAG Gliwice) ipełnią istotną rolę w realizacji kursów w momentach, w których Impulsyprzechodzą niezbędne przeglądy, bądź, niestety, to się zdarza, naprawypowypadkowe. Zastosowane udogodnienia sprawiają, że pociągi te pozostajądostępne dla osób niepełnosprawnych, rowerzystów itd., natomiast podniesienie wdrodze modernizacji prędkości konstrukcyjnej umożliwia realizację kursówmożliwie punktualnie. Pociągi wyposażono również w klimatyzację, nieodzowną wupalne dni, oraz ułatwiające podróż systemy informacji pasażerskiej.
Dodatkowy tabor umożliwia nam również obsługęuzupełniających połączeń w godzinach szczytu: w kierunku Wałbrzycha, Legnicy i- ostatnio – Jelcza-Laskowic.
W miarę rozwoju sieci połączeń Kolei Dolnośląskichzwiększają się potrzeby taborowe przewoźnika. Tym samym, potrzebuje on nietylko nowych Impulsów, które niebawem zjadą z taśmy” w Nowym Sączu,lecz również pojazdów zapasowych. Dlatego, jeszcze w tym roku, park taborowywzbogaci się o dwa kolejne, zmodernizowane EN57. Pierwszy zespół trakcyjny,oznaczony numerem 1542, jest już w bazie Kolei Dolnośląskich. Przetarg na zakupkolejnego ogłosił właśnie Urząd Marszałkowski. Oba ezt-y zostaną poddane gruntownejprzebudowie, w zakresie podobnym do już zmodernizowanych pojazdów. Przewoźnikprzewiduje, że już na początku przyszłego roku odmłodzone jednostki będą służyćna trasach, eliminując konieczność korzystania w sytuacjach kryzysowych zewsparcia taborem innych przewoźników.
Na początku 2016 roku Koleje Dolnośląskie będą wużytkowaniu:
* 19 autobusów szynowych (typu SA134, SA135 i pokrewnych)
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
* 16 elektrycznych zespołów trakcyjnych Newag IMPULS
* 5 gruntownie zmodernizowanych jednostek EN57
„