Koleje Dolnośląskie rozbudują zaplecze techniczne. Będą naprawy P3 i P4

inforail
03.06.2020 10:15

Koleje Dolnośląskieplanują rozbudowę swojego zaplecza technicznego. Spółka ogłosiła przetarg naopracowanie dokumentacji projektowej hal serwisowych. Nowa infrastrukturaumożliwi spółce samodzielne wykonywanie przeglądów i napraw taboru.

Postępowanie na dokumentację projektową to pierwszy etapzaplanowanej rozbudowy zaplecza technicznego dolnośląskiego przewoźnika, któreznajduje się w Legnicy. Działająca od stycznia 2018 roku przy ul. Pątnowskiejhala przeglądowo-naprawcza pozwala na serwisowanie i wykonywanie przeglądówwykorzystywanego taboru elektrycznego i spalinowego do poziomu P3.

Rozbudowując kompleks Koleje Dolnośląskie chcą w przyszłościsamodzielnie wykonywać naprawy i przeglądy okresowe pociągów do poziomu P4.Przyczyni się to do zmniejszenia wydatków na serwisowanie pojazdów kupowanychkilka lat temu.

Wobec stale rosnącychna rynku stawek za przeglądy okresowe, inwestycja we własne zaplecze pozwolinam na znaczne ograniczenie tych kosztów. Dzięki nowej hali serwisowej KolejeDolnośląskie będą praktycznie samowystarczalne w zakresie serwisowania taboru.Chcemy docelowo przenieść do niej przeglądy na poziomach P3 i P4, a w obecnieistniejącej realizować poziomy P1 i P2 – wyjaśnił Damian Stawikowski,prezes Kolei Dolnośląskich.

Projekt do końca roku

Plany spółki zakładają rozbudowę istniejącej bazyserwisowo-remontowej o kompleks hal wraz z ich wyposażeniem, zapewniającymswobodę napraw i przeglądów okresowych posiadanego taboru. Hala główna maposiadać cztery tory serwisowe o długości 120 metrów, z których jeden będziededykowany na całoroczną, nowoczesną myjnię automatyczną. Koleje Dolnośląskiechcą wyposażyć się również w m.in. tokarkę podtorową, instalację do opróżnianianieczystości oraz nową stację paliw.

Ogłoszony przetarg obejmuje wykonanie pełnej dokumentacjiprojektowej dotyczącej rozbudowy zaplecza technicznego. Wykonawca będzieodpowiedzialny także za przygotowanie wizualizacji 3D planowanej hali,opracowanie przedmiaru robót oraz pełnego kosztorysu inwestycji.

Koleje Dolnośląskie oczekują zakończenia prac projektowychprzez wykonawcę do 31 grudnia 2020 r. Rozpoczęcie budowy zaplecza jestplanowane na trzeci kwartał 2021 roku, natomiast uruchomienie nowego, w pełnifunkcjonalnego kompleksu serwisowo-remontowego może nastąpić w pierwszymkwartale 2023 roku.

Duże inwestycje naDolnym Śląsku

Spółka równocześnie jest w trakcie trzech przetargów nazakup nowych pociągów. W toczących się postępowaniach Koleje Dolnośląskie chcązamówić pięć elektrycznych zespołów trakcyjnych, dwa spalinowe oraz dwahybrydowe z dwusystemowym napędem elektryczno-spalinowym. Otwarcie ofert wdwóch ostatnich odbędzie się 5 czerwca. (KD)