Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koleje Dolnośląskie ponawiają próbę sprzedaży SA109

inforail
28.04.2018 10:34

Koleje Dolnośląskie ponawiają próbę sprzedaży dwóchjednostek SA109.

Do kupienia są:

1. Autobus szynowy serii SA109-003, typ 212M, numerfabryczny 016.

Cena wywoławcza: 560 000,00 zł netto.

Wadium: 56 000,00 zł.

2. Autobus szynowy serii SA109-004, typ 212M, numerfabryczny 017.

Cena wywoławcza: 530 000,00 zł netto.

Wadium: 53 000,00 zł.

Oferty można składać do 11 maja 2018 roku.

Spalinowe zespołytrakcyjne serii SA109 w spółce Koleje Dolnośląskie S.A.

Historia obsługi niezelektryfikowanych linii kolejowych przezKoleje Dolnośląskie S.A. w początkowych latach funkcjonowania Spółkinierozłącznie wiąże się ze spalinowymi zespołami trakcyjnych serii SA109.Eksploatowane głównie na liniach kolejowych między Legnicą i Międzylesiem orazKłodzkiem i Wałbrzychem, miały znaczący wpływ na odwrócenie trendu odpływupasażerów od transportu kolejowego i zapoczątkowały pozytywne zmiany w transporciekolejowym na Dolnym Śląsku.

Użytkowane przez Koleje Dolnośląskie S.A. pojazdy o numerachSA109-003 i SA109-004 wyprodukowane zostały przez Kolejowe Zakłady Maszyn wRaciborzu w roku 2004 na zlecenie Samorządu Województwa Dolnośląskiego. KolejeDolnośląskie S.A. otrzymały pojazdy w kwietniu 2009 roku. Po otrzymaniu pojazdyzostały wysłane na naprawę do spółki Mavex Rekord w Raciborzu.

Po rozpoczęciu eksploatacji pojazdów serii SA109 najczęściejmożna było je spotkać przy obsłudze pociągów na liniach kolejowych Legnica –Jaworzyna Śląska – Kamieniec Ząbkowicki – Kłodzko Główne – Międzylesie orazKłodzko Główne – Wałbrzych Główny.

Od grudnia 2009 roku, wraz ze zmianą obowiązującego rozkładujazdy, zakończono obsługę pociągów na trasie Kłodzko – Międzylesie pojazdamiSA109, rozpoczynając jednocześnie ich eksploatację na trasie Legnica –Bolesławiec – Zebrzydowa – Lwówek Śląski – Jelenia Góra. Obsługa pociągów natej ostatniej trasie stała się podstawową pracą eksploatacyjną dla SA109.Niestety w 2012 roku doszło do usterki silnika spalinowego w pojeździeSA109-003 oraz usterki przekładni osiowej w pojeździe SA109-004, co spowodowałoostateczne wyłączenie pojazdów z eksploatacji i ich odstawienie w Bazieserwisowej Spółki Koleje Dolnośląskie S.A. w Miłkowicach. W 2017 r. Spółkawobec konieczności wykonywania przeglądów P5 zdecydowała o sprzedaży pojazdów.