Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koleje Dolnośląskie podsumowują 2020 rok

inforail
31.12.2020 15:45

Koleje Dolnośląskie podsumowały rok 2020. Najważniejsze wydarzenia z życia Spółki przedstawił jej prezes Damian Stawikowski.

Co zatem udało się zrobić w ciągu minionych 12 miesięcy?

Rozbudowa zaplecza

Wybrana pracownia projektowa będzie odpowiedzialna za przygotowanie kompletnej dokumentacji projektowej, wizualizacji 3D planowanej hali, opracowanie przedmiaru robót oraz pełnego kosztorysu inwestycji. Zakończenie prac projektowych planujemy do 31 marca 2021 roku. Natomiast rozpoczęcie budowy zaplecza zaplanowano na trzeci kwartał 2021 roku.

Zakup 11 nowych pociągów

NEWAG S.A. dostarczy Kolejom Dolnośląskim 6 hybrydowych Impulsów II. Postępowanie przetargowe dotyczyło dwóch pociągów, z dodaną opcją zakupową na kolejne 6. Spółka skorzystała od razu z takiej możliwości- kupując dodatkowe 4 sztuki z opcji. Nowe pociągi pojadą na trasie Trzebnica – Wrocław – Sobótka – Świdnica, gdzie będą mogły wykorzystać swój dwusystemowy napęd. Każdym z nich będzie mogło wygodnie podróżować około 315 pasażerów. Składy zostaną wyposażone w klimatyzację i bezprzewodowy, ogólnodostępny internet. W trakcji elektrycznej będą rozwijać prędkość 160 km/h, a w spalinowej – 120 km/h.

PESA Bydgoszcz dostarczy pięć nowych 5-członowych EZT-ów. ELFy 2 pojawią się na dolnośląskich torach za dwa lata. Wartość kontraktu to 145 milionów złotych. Przez okres trwałości projektu dedykowane będą do obsługi Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego i realizować połączenia na dwóch liniach: Oleśnica – Wrocław Główny – Siechnice – Jelcz-Laskowice oraz Wrocław Główny – Wrocław Wojnów – Jelcz-Laskowice.

250 terminali konduktorskich i sprzęt dla maszynistów

Nowe zestawy do sprzedaży biletów składają się z terminali mobilnych oraz komunikujących się z nimi przez bluetooth pinpadów płatniczych i drukarek. Korzyści z wprowadzenia nowych terminali odczują podróżni i pracownicy. Całkowity czas sprzedaży od wyboru biletu, przez płatność kartą, po wydruk jest dwa razy krótszy niż w przypadku wykorzystywanych wcześniej terminali.

Wszyscy maszyniści zyskali dostęp do tabletów, które zastąpiły dotychczasową, papierową dokumentację niezbędną w ich pracy, czyli m.in. do regulaminów technicznych stacji, zapewniają również stały dostęp do planów pracy.

Przystanki na żądanie

Wraz z grudniowym rozkładem jazdy na Dolnym Śląsku pojawiło się łącznie 23 kolejowe przystanki na żądanie. To nowość w skali kraju i rozwinięcie pilotażowego projektu Kolei Dolnośląskich, który był testowany na dwóch stacjach. Pilotażowe testy trwały przez kilka miesięcy na dwóch przystankach: w Krzyżowej i w Nowej Wsi Legnickiej.

Nowe udogodnienia w nowym rozkładzie jazdy

Na tory wjechało więcej pociągów Kolei Dolnośląskich, to efekt zmiany podziału połączeń w regionie decyzją Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego, który odpowiada za organizację transportu kolejowego w regionie. Dzięki zmianom na trasy wjechało aż 28 nowych pociągów (14 dodatkowych par). Wprowadzono również więcej pociągów przyspieszonych oraz ekspresów- po 6 w każdej z kategorii. Dzięki temu czas przejazdu między Wrocławiem a głównymi ośrodkami województwa uległa skróceniu.