Koleje Dolnośląskie nie rezygnują z hybryd. Chcą kupić także klasyczne jednostki spalinowe
Koleje Dolnośląskie,po unieważnieniu przetargu na dostawę hybryd, nie rezygnują z zakupu takichpojazdów. I dodatkowo ogłaszają przetarg na klasyczne jednostki spalinowe.
Przedmiotem pierwszego zamówienia jest dostawa dwóch nowychtrójczłonowych pojazdów z napędem dwusystemowym elektryczno-spalinowym zmożliwością skorzystania z prawa opcji. A ta obejmuje dostawę sześciu kolejnychskładów.
Drugie z zamówień obejmuje dostawę dwóch nowych,dwuczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych z opcją na sześć kolejnych.
Na dostawę pojazdów w obu przypadkach będzie 18 miesięcy.
W każdym z postępowań wymagane jest doświadczenie. Wykonawcamusi wykazać, że wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminuskładania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tymokresie dostawę co najmniej jednego nowego wieloczłonowego zespołu trakcyjnego.
Oferty można składać do 5 czerwca 2020 roku.
Jako kryterium wyboru wskazano cenę.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zdecydowaliśmy sięzmienić formułę i zakres pierwotnego przetargu, żeby móc jak najszybciejpozyskać dla spółki nowe pociągi, które będziemy mogli efektywnie, ale ielastycznie, eksploatować w ramach projektu. Zamierzamy kontynuować inwestycjetaborowe w przyszłości, dlatego zdecydowaliśmy się utrzymać w nowychpostępowaniach opcje zakupowe na dostawę kolejnych składów – powiedziałDamian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich.
Przetargi na pierwszy rzut oka nie zawiera zbyt wygórowanychwymagań. Czekamy na SIWZ, ale wydaje się, że Koleje Dolnośląskie chcą tym razemwybrać producenta i kupić pociągi.
Przewoźnik wskazał, że zastosuje tzw. „procedurę odwróconą”,tzn. najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy Wykonawca, któregooferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu orazspełnia warunki udziału w postępowaniu. Jeżeli Wykonawca uchyla się od zawarciaumowy lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowyZamawiający może zbadać, czy nie podlega wykluczeniu oraz czy spełnia warunkiudziału w postępowaniu Wykonawca, który złożył ofertę najwyżej ocenioną spośródpozostałych ofert.
Przypomnijmy, że przewoźnik unieważnił przetarg na hybrydy,z uwagi na zbyt wygórowaną cenę. Trwa nadal analiza ofert w przetargu nadostawę ezt-ów.
„