Koleje Czeskie zamówiły 12 nowych lokomotyw manewrowania z CZ Loko
Koleje Czeskieodmładzają i usprawniają park lokomotyw manewrowych. Przewoźnik kupi od CZ Loko12 lokomotyw.
Starsze, dziś eksploatowane maszyny, były zawodne, zaśkoszty eksploatacji, m.in. zużycia paliwa i konserwacji, znacznie większe. Stądteż zostaną one zastąpione nowoczesnymi, dieslowskimi lokomotywami manewrowymi,wyprodukowanymi przez firmę CZ LOKO. Silniki spełniać będą wysokie normy UniiEuropejskiej w zakresie ochrony środowiska w klasie emisji Stage IIIB.
„Nowoczesne lokomotywy manewrowe są zarówno przyjazne dlaśrodowiska, jak i emitują znacznie mniej pyłów i gazów cieplarnianych. Są teżekonomiczne w eksploatacji, lżejsze, mają niższe zużycie paliwa, dłuższe terminykonserwacji operacyjnej. Stąd też zapewniają ekonomiczną pracę na stacjach” –wylicza korzyści płynące z zakupu nowych maszyn Miroslav Kupec, członek ZarząduCD, odpowiedzialny za technologię, usługi i aktywa.
„Wygrana w przetargu publicznym narodowego przewoźnika toduży sukces, z którego jesteśmy bardzo zadowoleni. To potwierdza, że rozwójtej lokomotywy manewrowej, przeznaczonej głównie do służby na stacjach, byłdobrym posunięciem. Trafiliśmy w lukę rynkową. W swojej kategorii mocy wEuropie jest ona absolutnie na szczycie” – mówi Josef Gulyás, DyrektorZarządzający i Wiceprezes CZ Loko.
Nowe lokomotywy, znane również pod nazwą handlowąEffiShunter 300 (seria 794), zastąpią we flocie CD zwłaszcza ponaddwudziestoletnie lokomotywy serii 714, które powstały w połowie lat 90. XXwieku, a nawet starsze lokomotywy, co prawda po modernizacji, ale jednak z lat70-tych. Koleje Czeskie informują, że kładą nacisk na zmiany w najważniejszych pasażerskichwęzłach kolejowych, tam, gdzie często trzeba wykonywać manewry. I tak nowe lokomotywymają trafić do Bohumína, Ołomuńca, Hradec Kralove, Pilzna, Brna i węzłakolejowego w Pradze.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
EffiShunter 300 to dwuosiowa (BO) dieslowska lokomotywa omaksymalnej prędkości 60 km/h, napędzana silnikiem CAT C13 328 kW. Masalokomotywy to 36 ton, osiąga ona maksymalną moc pociągową 124 kN. Maszyny sąwyposażone w cyfrowy system sterowania, diagnostykę internetową i systemzarządzania. Swoją premierę lokomotywa miała na targach w Berlinie w 2014 roku.Jest dopuszczona do pracy w Czechach i na Słowacji.
Umowa na dostawę 12 lokomotyw serii 794 została podpisana wczerwcu br., a maszyny zostaną dostarczone do lutego 2019 roku. Wartośćkontraktu wynosi 238 980 000 CZK.
„