Koleje Czeskie coraz bardziej punktualne
inforail
28.03.2013 11:32
Koleje Czeskie coraz bardziej punktualne
Pociągi uruchamiane przez Ceske Drahy są coraz bardziej punktualne. W lutym 2013 roku aż 95,1% wszystkich połączeń zostało zrealizowanych zgodnie z rozkładem jazdy (tolerancja wynosi 5 minut – według międzynarodowych standardów UIC). To oznacza, że o czasie jeździło aż 182 tysiące pociągów. Tradycyjnie już najbardziej punktualne są czeskie pociągi podmiejskie i regionalne. Tu współczynnik punktualności wynosi 95,6%. Pociągi dalekobieżne (kategorii Express) kursowały zgodnie z rozkładem jazdy w 88,9% przypadków. Nieco lepiej sytuacja wygląda w przypadku SC Pendolino, wskaźnik punktualności kształtuje się na poziomie 90,8%. Najczęstsze przyczyny opóźnień czeskich pociągów to nietypowe warunki atmosferyczne (wiatr, opady śniegu), wypadki na przejazdach kolejowych i problemy infrastrukturalne. Te trzy czynniki stanowiły w lutym 2013 roku aż 42% powodów wszystkich opóźnień. W dalszej kolejności wspomnieć należy chociażby opóźnienia „dominowe”, kiedy to jeden pociąg nie dojeżdżając na czas powoduje opóźnienia kolejnych, które oczekują w celu umożliwienia przesiadki pasażerom.
Problemem w Czechach są także mijanki. Mimo, że u naszych południowych sąsiadów sieć kolejowa jest jedną z najgęstszych w Europie, to jednak większość linii to trasy jednotorowe. Opóźnienie jednego pociągu może zatem wpływać na konieczność oczekiwania pozostałych na danej linii, powodując ich opóźnienie. Około 80% korytarzy międzynarodowych w Czechach to linie jednotorowe, podczas gdy w Niemczech odsetek ten wynosi jedynie 50%. I wreszcie szczyty przewozowe. Przewoźnik notuje największe opóźnienia w momentach największego obłożenia pociągów pasażerami. W lutym 2013 roku były to głównie wyjazdy weekendowe. Mimo to Ceske drahy w lutym 2013 roku ulokowały się w europejskiej czołówce pod względem punktualności kursowania pociągów. Dla porównania niemieckie koleje DB zanotowały punktualność na poziomie 95,9%, zaś austriackie ÖBB –95,7%.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024