Koleje czeskie chcą pozyskać 10 lokomotyw o prędkości 200 km/h
Koleje czeskieogłosiły przetarg na dziesięcioletnią dzierżawę dziesięciu wielosystemowychlokomotyw elektrycznych o prędkości 200 km/h.
Wynajem elektrowozów wiąże się z planowanym zwiększeniemliczby pociągów kursujących z Pragi do Hamburga. Na tej trasie składy mogąrozpędzić się właśnie do prędkości 200 km/h.
Musimy także wypełniać nasze obowiązki wynikające z umowymiędzynarodowej z DB przy obsłudze linii Praga – Hamburg. Na tej trasie składykursują z prędkością do 200 km/h, a nasze lokomotywy będą obsługiwać całąrelację. Dlatego potrzebujemy szybszych lokomotyw niż mamy dzisiaj ? wyjaśnia PavelKrtek, szef Ceskich drah.
W dalszej perspektywie czeski przewoźnik będzie potrzebowałkolejnych szybkich lokomotyw. Teraz ogłoszony został przetarg na 10elektrowozów, jednak za jakiś czas może pojawić się potrzeba pozyskaniakolejnych 30 maszyn.
Lokomotywy muszą być przystosowane do kursowania przedewszystkim w Czechach (3 kV DC i 25 kV 50 Hz AC), jak i w Niemczech i Austrii (16,7kV 15 Hz AC).
Muszą być dopuszczone do pracy w Republice Czeskiej, a takżew Niemczech, Austrii, Polsce, na Węgrzech i Słowacji. Muszą one być wyposażonew odpowiednie systemy łączności i bezpieczeństwa, m.in. GSM-R, TRS, ETCSpoziomu 2.
Umowa najmu zakłada także przeszkolenie maszynistów ipersonelu technicznego, zapewnia również pełną obsługę w zakresie napraw ikonserwacji, w tym dostaw części zamiennych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przewidywany koszt dziesięcioletniej dzierżawy wszystkich 10lokomotyw oraz usług dodatkowych wynosi około 1,3 miliarda CZK.
Na szlaki maszyny mają wyjechać w 2017 roku.
Kilka dni temu informowaliśmy, że CD Cargo podpisały zSiemensem umowę na dostawę Vectronów. Jakie elektrowozy poprowadzą składypasażerskie?
„