Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koleje Austriackie zaprezentowały nowe NightJety

inforail
23.02.2021 09:45

Koleje Austriackie zaprezentowały dziś (23 lutego 2021 roku) nowe składy NighJet.

Umowa ramowa obejmuje dostawę 8 pociągów standardowych i 13 nocnych z 700 wagonami pasażerskimi przez okres następnych pięciu lat. Jej wartość to ponad 1,5 miliarda euro, razem z opcją.

Po jej podpisaniu w sierpniu 2018 roku ÖBB złożyły pierwsze zamówienie na osiem składów po dziewięć wagonów do służby dziennej i trzynaście składów po siedem wagonów-kuszetek na trasy nocne. Pierwszy pociąg nocny zacznie wozić pasażerów w 2022 r. Nowe składy będą mogły kursować nie tylko na trasach w Austrii, ale także w Niemczech, Włoszech i Szwajcarii, a w razie potrzeby również w Chorwacji, Czechach, Węgrzech, Słowacji, Słowenii i Polsce.

Austriackie Koleje podały, że inwestują w nową generację pociągów Nightjet, które zapewnią pasażerom jeszcze bardziej komfortowe wrażenia z podróży nocą. Są one konstruowane i budowane w zakładzie Siemens Mobility w Wiedniu.

- W walce z kryzysem klimatycznym Europa potrzebuje bardziej przyjaznej dla klimatu mobilności. Rozwiązaniem jest sieć nocnych połączeń kolejowych. Nightjet to najlepsza opcja do podróżowania między głównymi miastami europejskimi. Austria jest - i będzie - wyznacznikiem trendów dla tej usługi w UE – powiedziała Leonore Gewessler, minister ochrony klimatu w Austrii.

- Decyzja podjęta w 2016 r. o wejściu na europejski biznes pociągów nocnych i ciągłym rozszerzaniu sieci pociągów nocnych była absolutnie słuszna. Jesteśmy już największym dostawcą usług nocnych pociągów w Europie, a nasze inwestycje w nowe i ultranowoczesne pociągi zapewnią, że będziemy mogli kontynuować naszą pionierską rolę – dodał Andreas Matthä, dyrektor generalny ÖBB.

- Nowy Nightjet zachwyca większym komfortem dla pasażerów, a także zrównoważonym rozwojem i elastycznością i przez wiele lat będzie globalnym punktem odniesienia. Jedną z głównych cech pociągów są innowacyjne mini-apartamenty, które zapewniają pasażerom prywatność jak w hotelu. Nowo zaprojektowane lekkie wózki zapewniają wyjątkowo płynną i cichą pracę oraz zmniejszają zużycie energii przez cały cykl życia pojazdu. Nasz Nightjet odegra kluczową rolę, jeśli chodzi o zapewnianie przyjaznych dla środowiska połączeń między miastami europejskimi i sprawi, że podróże koleją będą jeszcze bardziej atrakcyjne – powiedział Michael Peter, CEO Siemens Mobility.

NightJet nowej generacji

Nightjet następnej generacji składa się z dwóch wagonów zwykłych, trzech wagonów z kuszetkami i dwóch wagonów sypialnych. Ich konstrukcja łączy ultranowoczesne elementy z jeszcze wyższym poziomem komfortu pasażerów. Nowa koncepcja kuszetki oferuje również dodatkowe mini apartamenty dla osób podróżujących w pojedynkę, które zapewniają przyjemną podróż i relaksujący przyjazd. Podróżowanie w wagonie sypialnym będzie jeszcze wygodniejsze, ponieważ każdy z przedziałów standardowych i deluxe ma własną toaletę i prysznic. Oferowane wcześniej zwykłe przedziały będą oczywiście nadal dostępne, z unowocześnionym wyglądem.

Nowością w nadchodzącej generacji Nightjet jest bezpłatny dostęp do sieci, dostępny wcześniej tylko w dalekobieżnych Railjet wraz z możliwością korzystania z pakietu ÖBB Railnet. Nowe pociągi są także dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością – każdy z nich będzie miał wielofunkcyjny wagon z obniżonym wejściem, kuszetką wolną od barier oraz toaletą dla osób z niepełnosprawnością.