Kłopoty RegioJet

inforail
30.07.2013 10:02
Czeski przewoźnik RegioJet zachęca do korzystania z usług innych, konkurencyjnych, przewoźników. To nie żart, ale smutna dla Czechów rzeczywistość. A wszystko przez upały. RegioJet w SMS-ach wysyłanych do swoich pasażerów sugeruje zmianą przewoźnika i skorzystanie z klimatyzowanych pociągów Pendolino lub LEOExpress. Pociągi RegioJet są zaprojektowane do kursowania w temperaturach od -30 do +30 stopni. Aktualnie temperatury w Czechach sięgają +35 stopni i to właśnie z nimi nie radzi sobie RegioJet. Pasażerowie skarżą się jednak, że powiadomienia przychodzą zbyt późno, a system sprzedaje bilety nawet wtedy, kiedy z góry wiadomo, że warunki podróżowania będą dalekie od ideału. Dwa wagony przewoźnika zostały już całkowicie wycofane z ruchu. Przejściowe kłopoty z klimatyzacją mieli też LEO Express i Ceske Drahy. Ten ostatni przewoźnik wykorzystując sytuację zachęca jednak do podróżowania SC Pendolino. Te szybkie pociągi są reklamowane jako gwarant podróży w komfortowych warunkach, a przede wszystkim w klimatyzowanym wnętrzu. Leo Express, w przypadku awarii klimatyzacji, deklaruje gotowość zwrotu połowy kwoty, jaką pasażer zapłacił za bilet. A jak wspomnieliśmy wcześniej tym dwóm przewoźnikom zdarzają się również kłopoty z klimatyzacją. Nie dalej jak miesiąc temu klimatyzacja nawaliła w pociągu EC z Budapesztu do Warszawy. Klimatyzacja działała tylko w dwóch wagonach składu, zestawionego z czeskich wagonów. Sytuacja powtórzyła się parę dni temu w jednym z pociągów EC. Temperatura wewnątrz sięgnęła 40 stopni. Na pocieszenie Czechom możemy dodać, że wczoraj (29 lipca) wyświetlacz wagonu kursującego w składzie TLK Warszawa –Łódź „Rzecki”pokazał 37 stopni….           
RegioJet ma kłopty z klimatyzacją