Kłodzko Miasto, przystanek stał się stacją
Dotychczasowy przystanek Kłodzko Miasto na Dolnym Śląsku stał się kolejową stacją. Dostęp do kolei ułatwiają dwa nowe perony, windy i odnowione przejście tunelowe.
Inwestycja PKP PLK za blisko 70 mln zł realizowana jest ze środków budżetowych.
Dwa perony
W przesłanym PAP przez służby prasowe PKP PLK komunikacie podano, że stacja usprawniła ruch pociągów w kierunku: Kudowy-Zdrój, Międzylesia, Kamieńca Ząbkowickiego i Wałbrzycha. Ze stacji rozpoczyna i kończy bieg kilkanaście pociągów.
Do dyspozycji podróżnych są dwa perony. Zamontowane są wiaty, nowe oświetlenie i ławki. Podróże ułatwia czytelne oznakowanie oraz zapowiedzi głosowe, zegary i gabloty z rozkładami jazdy.
Wygodny dostęp, szczególnie dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, zapewniają dwie windy. Gruntownie przebudowane zostało przejście pod torami. Na posadzce przejścia i nawierzchni peronów są ścieżki naprowadzające, ułatwiające dostęp do pociągów dla osób niedowidzących - napisano w komunikacie.
Nowa nastawnia
Z Kłodzka Miasta pociągi mogą rozpoczynać kursy. Dla sprawnego prowadzenia ruchu pociągów wybudowana została nastawnia wyposażona w nowoczesne urządzenia sterowania. Na stacji rozbudowany został układ torowy. Są dwa nowe tory, 9 rozjazdów i zelektryfikowany tor na odcinku Kłodzko Główne - Kłodzko Nowe. Wyremontowano wiadukt kolejowy nad ul. Kościuszki - poinformował rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dodał, że prace na stacji były prowadzone etapami i wcześniej udostępniono jeden peron.
Było dodatkowe wzmacnianie terenu torowiska. Wszystkie prace na stacji zakończą się w kwietniu. Wówczas gotowa będzie także pochylnia, zapewniająca dodatkowe dojście do peronu nr 1 od stronu ulic Lutyckiej i Kościuszki - wyjaśnił rzecznik.
Koszt przebudowy stacji Kłodzko Miasto wynosi prawie 70 mln zł. Inwestycja jest realizowana ze środków budżetowych. (PAP)