Kłodzko Miasto przemienia się w stację

inforail
07.02.2020 11:45

Kłodzko Miasto stajesię stacją, na której podróżni wygodnie wsiądą do pociągów. Obsługę ułatwiąwindy i nowe perony.

Przebudowane tory i nowe urządzenia pozwolą zwiększyć liczbępociągów. Na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. powstaje dodatkowy peroni odnawiane jest przejście podziemne. Inwestycja za blisko 60 mln złfinansowana jest z budżetu.

Na Kłodzku Mieście podróżni cały czas mogą korzystać zpociągów. Równocześnie, na zabezpieczonej części stacji widać efekty prac.Wykonawca buduje dodatkowy peron nr 2. Zamontowane są już pierwsze segmenty.Powstaje szyb windy, która ułatwi podróżnym dostęp z przejścia na poziomieulicy na peron. Betonowane są fundamenty wiaty. Również na peronie nr 1 są jużumieszczone żelbetowe części, które stopniowo zastępują starą konstrukcję.Korzystnie zmienia się przejście pod torami. Jego ściany i podłoga będąwyłożone płytami. Trwają prace przy budowie pochylni, którą podróżni wygodnewejdą na peron nr 1, od ulic Lutyckiej i Kościuszki.  Przygotowywane są też instalacje dla urządzeńzabezpieczenia ruchu kolejowego.

Pomiędzy stacją Kłodzko Główne, a posterunkiem Kłodzko Nowejest już nowy tor. Zamontowano nowe rozjazdy – ważne elementy linii kolejowej,odpowiadające za przejazd pociągów z toru na tor. Gruntownie odnowione,wyczyszczone i zabezpieczone, są przęsła pobliskiego wiaduktu kolejowego, nadul. Kościuszki.

Na stacji Kłodzko Miasto do dwóch torów zostaną dobudowane izelektryfikowane dwa dodatkowe tory. Nowa nastawnia oraz dziewięć rozjazdówzapewni sprawny i bezpieczny przejazd większej liczby pociągów w kierunku:Kudowy, Międzylesia, Kamieńca Ząbkowickiego i Wałbrzycha. Dotychczasowyprzystanek Kłodzko Miasto w 2021 r. będzie stacją; to znaczy, że pociągi będąmogły w centrum miasta zaczynać i kończyć trasę. Z większej dostępności dokolei i poprawy komfortu obsługi skorzystają mieszkańcy i turyści odwiedzającyKotlinę Kłodzką.

Wartość przedsięwzięcia wynosi 59 778 672.26 zł (netto).Inwestycja jest realizowana ze środków budżetowych.

Na Dolnym Śląsku zwiększasię dostępność do kolei

Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., prowadzone zKrajowego Programu Kolejowego, na dolnośląskich stacjach warte są ok. 300 mlnzł. To nowe perony, wiaty, windy, przejścia pod torami  Prace obejmują m.in. Kłodzko, WałbrzychSzczawienko, Świebodzice, Lubin, Legnicę, Jaworzynę Śląską. Zmodernizowanestacje i przystanki zapewniają lepszą informację i dogodniejszy dostęp dopociągów osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Na stacji Kłodzko Główne podróżni już korzystają zprzebudowanych peronów. W grudniu 2019 r. oddano podróżnym dwa nowe przystankiw Jeleniej Górze, a pod Wrocławiem przystanek Mokronos Góry. W ramach projektówRPO woj. dolnośląskiego zostaną odnowione lub przebudowane stacje i przystanki naliniach: z Wrocławia przez Sobótkę i Świdnicę do Jedliny Zdroju oraz na trasiez Wrocławia Sołtysowic do Jelcza Miłoszyc. Przebudowany jest przystanek WrocławMuchobór i powstaje nowy przystanek Wrocław Szczepin, pomiędzy stacją WrocławNadodrze i przystankiem Wrocław Mikołajów.