Klepacki: Opóźnienie Pendolino to norma
inforail
16.07.2014 10:32
Klepacki: Opóźnienie Pendolino to norma
To duży projekt, a one mają tendencję do wydłużania się. Alstom jest naszym partnerem i jestem przeciwny wojennej retoryce i mówieniu o 'ostrzeliwaniu się zza okopów’ –tak o zakupie Pendolino mówi w TVN24 BiŚ wiceminister infrastruktury i rozwoju Zbigniew Klepacki, odpowiedzialny za kolej. Pendolino jeździ w innych krajach Europy, więc nie widzę powodu, by nie miało jeździć u nas. Wniosek o dopuszczenie do ruchu szybkiego pociągu jest nadal rozpatrywany –dodaje.
Jak już powszechnie wiadomo 4 lipca producent Pendolino złożył wniosek do Urzędu Transportu Kolejowego o dopuszczenie do eksploatacji pociągów z maksymalną prędkością 250 km/h. Zgodnie z rozkładem Pendolino ma być włączone do siatki połączeń od 14 grudnia. Grupa PKP dopuszcza jednak możliwość przesunięcia terminu startu szybkiego pociągu z powodu problemów z kontraktem i przygotowuje plan awaryjny na grudniowy rozkład.
Klepacki przyznał w TVN24 BiŚ, że w UTK nadal 'trwa ocena wniosku’. – Żeby w grudniu pociąg wyjechał na tory, decyzja musi zostać wydana we wrześniu – poinformował. Jego zdaniem nie ma powodów twierdzić, by tego terminu nie dotrzymano. Na pytanie o to, czy polskie tory są gotowe na szybką kolej odpowiedział wymijająco: 'Pendolino będzie jeździć na niektórych odcinkach szybciej, a na niektórych wolniej’.
Zapytany o ceny biletów za przejazd szybkim pociągiem odpowiedział, że cennik zostanie przedstawiony jesienią. – PKP Intercity pracuje teraz na wprowadzeniem dynamicznego systemu sprzedaży, czyli kupując bilet wcześniej, zapłacimy mniej – ujawnił. – Ceny będą z grubsza podobne do cen w pociągach Intercity – doprecyzował.
Wiceminister odniósł się także do zarzutów o rzekomych błędach podczas przetargu na składy. – Przetarg został przeprowadzony zgodnie z zasadami. Była już kontrola NIK i ze wstępnych informacji wynika, że nie ma do niego żadnych zastrzeżeń – mówił.
Czyli nic nowego. Na tę chwilę jest dużo niewiadomych. Nie wiemy kiedy Pendolino wyjedzie, choć jesteśmy skłonni uwierzyć w datę 14 grudnia, nie wiemy z jaką prędkością pojedzie, i tu niezmiennie majaczy 160 km/h, nie wiemy wreszcie ile kosztować ma bilet, naszym zdaniem znacznie więcej niż w pociągu EIC, a dynamiczny system sprzedaży biletów nie załatwi sprawy, bo tanich biletów będzie pewnie mniej niż dziś obejmuje promocyjna Weekondowa Biletomania. Takich niewiadomych jest pewnie więcej, my zwracamy uwagę na tylko te najistotniejsze. Kolejne bowiem zapewnienia czy to przedstawicieli MIR czy PKP Intercity większości nich nie precyzują. A zatem pozostaje czekać.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024