KIO ws. linii Piekiełko-Podłęże. Ponowny wybór
Z analiz wynika, że realizacja projektu umożliwi wygodne i bezpieczne podróżowanie na trasie Kraków – Zakopane, w czasie krótszym niż dwie godziny, a na odcinku Kraków Główny – Nowy Sącz, poniżej jednej godziny.
Pierwszy etap tej inwestycji zakłada wykonanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla dwóch przedsięwzięć: modernizacji istniejącej linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz oraz budowy nowej linii kolejowej Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark / Mszana Dolna. W przetargu ogłoszonym przez PLK wpłynęły dwie oferty.
Pierwszą ofertę wartości 221,4 mln zł brutto złożyło konsorcjum, którego liderem jest spółka Egis Rail. Drugą ofertę wartości 208,6 mln zł brutto złożyło konsorcjum, którego liderem jest spółka Aecom Polska.PKPPLK wybrało w zeszłym miesiącu pierwszą ofertę, ale drugi z oferentów odwołał się do KIO. W wyniku tego Izba nakazała unieważnienie wyboru wykonawcy i ponownie przeprowadzenie wyboru najkorzystniejszej oferty.
Jak poinformowała PAP Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK, ogłoszenie wyboru wykonawcy planowane jest jeszcze w tym miesiącu. Realizacja prac przygotowawczych planowana jest w latach 2018 – 2021
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„