KIO oddala odwołanie MagTrain i Pozbud; w grze tylko FPS
W dniu 21 grudnia 2021 roku Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła odwołanie Konsorcjum POZBUD S.A. (Partner Konsorcjum) i Mag-Train Sp. z o.o. (Lider Konsorcjum) od decyzji PKP Intercity w przedmiocie odrzucenia oferty Konsorcjum na wykonanie naprawy okresowej na 5-tym poziomie wraz z modernizacją i przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 90 wagonów osobowych typu 141A/111A.
To oznacza, że w grze o przetarg pozostała tylko poznańska FPS.
Ustne motywy
W ustnych motywach rozstrzygnięcia Izba wskazała, że zarzuty zgłoszone przez Konsorcjum, dotyczące SIWZ były spóźnione, natomiast pozostałe argumenty podnoszone w postępowaniu a dotyczące w szczególności błędnej interpretacji przez Zamawiającego stanowiska Konsorcjum, zakresu czynności certyfikacyjnych jakie Konsorcjum zobowiązało się wykonać i zakresu dokumentacji jaką Konsorcjum powinno od Zamawiającego otrzymać uznane zostały za niezasadne.
Szczegółowe przyczyny oddalenia odwołania będą znane po otrzymaniu przez Konsorcjum uzasadnienia wydanego przez Izbę wyroku. Po zapoznaniu się z uzasadnieniem Spółka podejmie decyzję dotyczącą dalszych działań – podał Pozbud w komunikacie.
Tylko FPS
Przypomnijmy. Zamówienie obejmuje wykonanie naprawy okresowej na 5-tym poziomie wraz z modernizacją i przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 90 wagonów osobowych typu 141A/111A. Oferta konsorcjum była najniższą złożona w przetargu. Konsorcjum zaproponowało kwotę 391 767 300,00 zł brutto, a także 42 miesiące gwarancji oraz 95 dniowy termin realizacji zamówienia.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W grze, po odrzuceniu oferty Konsorcjum, pozostała H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o., która zaproponowała kwotę 494 829 000,00 zł brutto, 37 miesięcy gwarancji oraz 95 dniowy termin realizacji zamówienia. Oferta ta jednak przekracza szacunki zamawiającego, który na ten cel chciał przeznaczyć 424 534 500,00 zł brutto.
Modernizacja powinna być wykonana w terminie 30 miesięcy od dnia zawarcia umowy, zaś wykonanie przeglądu na 3. poziomie utrzymania po 18 miesiącach od wykonania naprawy na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją. Do modernizacji PKP Intercity planuje skierować wagony typu 141A / 111A, które po wykonanych pracach będą wagonami przedziałowymi 2 klasy.
Poprzednie zamówienie dotyczące tych wagonów zostało unieważnione. Wystartowała wówczas FPS, której oferta przekroczyła szacunki PKP Intercity.