KIO oddala odwołania Newagu i PESY
Krajowa IzbaOdwoławcza ogłosiła dziś orzeczenia w sprawach odwołań PESY i Newagu wprzetargu Kolei Mazowieckich. Obydwa zostały oddalone.
Przypomnijmy, że odwołania zostały złożone w ramachpostepowania na dostawę 71 ezt-ów dla mazowieckiego przewoźnika. Newagkwestionował m.in. wskazanie jako kryteriów oceny ofert trwałości kółmonoblokowych bez określenia maksymalnej dopuszczalnej wartości tego parametru,niejednoznacznym sformułowaniu definicji awarii i uszkodzenia. Newagkwestionuje też kary umowne. Niejednoznaczne są, według producenta, zapisydotyczące jazd obserwacyjnych, usług serwisowych, prac dodatkowych, licencji naoprogramowanie i dokumentację.
PESA natomiast kwestionowała zapisy dotyczące kółmonoblokowych i wymogu ich trwałości. Nierówne traktowanie wykonawców, zdaniemPESY, to wskazanie dla potrzeb obliczania energii trakcyjnej odcinka WarszawaWschodnia – Siedlce – Warszawa Wschodnia.
Niejednoznaczne również według producenta były żądania abypojazd był wyposażony w urządzenia ETCS systemu zarządzania ruchem kolejowymERTMS poziom 2, baseline, w wersji co najmniej 3.4.0. W uzasadnieniu PESAstwierdziła, że tylko Flirt3 Stadlera posiada koła monoblokowe napędowe o innejśrednicy niż toczne. Stąd też PESA uważa, że na tym parametrze Stadler możezyskać więcej punktów niż konkurencja. Podobnie jest z trasą do Siedlec. Na tejtrasie na co dzień eksploatowane są Flirty, PESA uważała, że wybór tej trasynie jest kwestią przypadku. Stadler ma zatem dokładne dane dotyczące zużyciaenergii na tej trasie i nie musi ponosić kosztów związanych z przeprowadzaniemobliczeń. PESA proponowała odcinek Warszawa – Warka – Radom.
Co do ERTMS poziomu 2, baseline w wersji 3.4.0 PESA twierdziła,że żadna firma w Polsce nie ma na niego certyfikatu, nie jest możliwezainstalowanie go w pociągach dla Kolei Mazowieckich.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Izba nie przyznała racji ani Newagowi ani też PESIE.
Przypomnijmy, że przetarg obejmuje 71 składów – 61pięcioczłonowych i 10 dwuczłonowych. Termin składania ofert został przedłużonyprzez przewoźnika do 31 lipca 2017 roku.
„