Kiedy umowa Newagu z Zachodnią Grupą Zakupową?

inforail
22.08.2013 11:02
W ubiegłym tygodniu pisaliśmy, że Zachodniopomorskie nie śpieszy się z zawarciem umowy, z wybranym w przetargu wykonawcą, a więc firmą Newag, na dostawę ezt-ów. Zapytaliśmy u źródła dlaczego? Wydział Infrastruktury i Transportu Urzędu Marszałkowskiego wyjaśnił nam, „że podpisanie umowy przez Województwo Zachodniopomorskie z przedstawicielami firmy Newag S.A. nastąpi w terminie najbliższym z możliwych po zawarciu przez Beneficjenta Projektu „Umowy o dofinansowanie”z Centrum Unijnych Projektów Transportowych w Warszawie. Jednocześnie Wydział przypomniał, że w postępowaniu przetargowym „na wykonanie i dostawę 9 sztuk czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi międzywojewódzkiego kolejowego ruchu pasażerskiego (…) z możliwością wykorzystania prawa opcji dotyczącym zamówienia dodatkowo do 8 elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz możliwością złożenia zamówienia uzupełniającego, stanowiącego nie więcej niż 20% wartości zamówienia podstawowego Województwo Zachodniopomorskie działa jako Beneficjent Zachodniej Grupy Zakupowej”. Jak zatem nie wiedzieliśmy kiedy podpisanie umowy nastąpi tak dalej nie wiemy. My ze swej strony przypominamy jedynie, że Newag zaproponował bardzo krótkie terminy dostawy trzech pierwszych jednostek. Impulsy mają się pojawić u odbiorcy w ciągu 30 dni od podpisania umowy. Konkurencyjna oferta PESY zakładała dostawę jednostek w ciągu 36, 65 i 125 dni. A umowy jak nie było, tak nie ma. Trudno więc zatem określić także termin dostawy pierwszych jednostek. Co więcej, jak wynika z naszych informacji, co najmniej dwa Impulsy, całe białe, dla ZGZ zostały już wyprodukowane i były już na testach na torze w Żmigrodzie.
Dwa Impulsy dla ZGZ (źródło: skyscrapercity.com)