Kiblem do Balic? Jest decyzja UTK
Przewozy Regionalne mogązacząć konkurować z Kolejami Małopolskimi na trasie do krakowskiego lotniskaBalice.
Jeśli zdecydują się, co wcale nie jest oczywiste, połączeńto wówczas pasażerowie będą mieli do dyspozycji kursy obsługiwane, a jakże, „kiblami”.UTK przyznał otwarty dostęp na trasie Wieliczka Rynek Kopalnia – Kraków Główny– Kraków Lotnisko – Kraków Główny – Wieliczka Rynek-Kopalnia. Obsługa połączeńma być realizowana pojazdami kolejowymi typu: EN57, EN57 (SPOT), EN71 i ED72.Koleje Małopolskie trasę tę obsługują nowoczesnymi Impulsami.
Decyzja obowiązuje na roczne rozkłady jazdy 2018/2019,2019/2020, 2020/2021, 2021/2022 i 2022/2023, z zachowaniem następującychwarunków i zakresu wykorzystania dostępu do linii kolejowych:
1. Na wnioskowanej trasie Przewozy Regionalne mogą uruchomićdo 12 par pociągów w dobie.
2. Połączenia realizowane na podstawie niniejszej decyzjistanowią uzupełnienie oferty przewozowej zapewnianej na obszarze województwamałopolskiego organizowanej przez właściwego organizatora publicznego transportuzbiorowego.
3. W przypadku prac modernizacyjnych i remontowychskutkujących zmniejszeniem zdolności przepustowej na odcinkach linii kolejowychprzez które przebiega trasa pociągów ich kursowanie nie może powodowaćnieuruchomienia pociągów ważnych z punktu widzenia interesuspołeczno-gospodarczego kraju.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
4. Dopuszczalne jest zatrzymywanie się pociągów PrzewozówRegionalnych na następujących stacjach: Wieliczka Rynek-Kopalnia, WieliczkaPark, Wieliczka Bogucice, Kraków Bieżanów Drożdżownia, Kraków Bieżanów, KrakówProkocim, Kraków Płaszów, Kraków Zabłocie, Kraków Główny, Kraków Łobzów, KrakówMłynówka, Kraków Zakliki, Kraków Olszanica, Kraków Lotnisko.
Na razie uruchamiania komercyjnych pociągów Przewozom Regionalnymidzie opornie. Udało się wystartować jedynie z połączeniami do Zatoru i obsługątrasy Ostrowiec Św. – Wrocław. Połączeniom do lotniska Balice też nie wróżymysukcesu.
„