KE zatwierdziła 128 mln euro na modernizację linii Warszawa – Radom
Komisja Europejskapoinformowała w piątek, że zatwierdziła prawie 128 mln euro z budżetu UE nainwestycje w modernizacje linii kolejowej Warka-Radom i system automatycznychbarier na 92-kilometrowym odcinku między Warszawą a Radomiem.
Inwestycje mają skrócić czas podróży i zwiększyćbezpieczeństwo na remontowanych odcinkach. „Te unijne inwestycje (…)przyniosą korzyści pasażerom w Polsce, w tym osobom o ograniczonej sprawnościruchowej, przez szybsze, bezpieczniejsze, częstsze i punktualniejsze usługikolejowe” – podkreśliła cytowana w komunikacie KE Elisa Ferreira.
Położona na południu województwa mazowieckiego linia jestczęścią kompleksowej transeuropejskiej sieci transportowej (TEN-T). KEpodkreśla, że jest to kluczowa inwestycja, aby lepiej połączyć Polskę z resztąkontynentu. Ponadto projekt ma zapewnić dostęp do polskich kolei dla operatorówz innych krajów.
Przebudowa 43-kilometrowego odcinka z Warki do Radomia makosztować prawie 826 mln zł, w tym blisko 476 mln zł pochodzić będzie zdofinansowania UE. To jeden z etapów modernizacji linii kolejowej nr 8 natrasie Radom-Warszawa, która ma być zakończona w 2020 r.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W ramach inwestycji m.in. wybudowany zostanie drugi tor natrasie Warka – Radom. W planach jest także przebudowa istniejącego mostu naPilicy, budowa wiaduktów w miejscach, gdzie linia kolejowa przecina się zdrogami o największym natężeniu ruchu i wdrożenie elektronicznego systemuzarządzania ruchem. W efekcie pociągi osobowe będą mogły jeździć z prędkościąnawet 160 km na godzinę, a towarowe – 120 km na godz.
„