Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kampania 2018: Autobusy Mazowieckie Kolei Mazowieckich

inforail
13.08.2018 09:05

Rozszerzeniedziałalności spółki Koleje Mazowieckie o obsługę połączeń autobusowych – to propozycjadziałaczy Partii Razem.

Na konferencji prasowej w Płocku MateuszDobrowolski z mazowieckiej rady wojewódzkiej Partii Razem zadeklarował, że jegougrupowanie „dopilnuje, aby do 2022 r. autobusy dojeżdżały do każdej wsisołeckiej i miast, które nie mają połączeń kolejowych”. Dobrowolskipowiedział, że to jeden z elementów programu Partii Razem, z jakim startuje onaw najbliższych wyborach samorządowych do sejmików wojewódzkich.

„Bez aktywnego samorządu nie sposóbzagwarantować mieszkańcom usług, które im się należą. Bez polityczek ipolityków, którzy naprawdę działają w interesie obywateli, nie ma mowy opoprawie jakości życia” – argumentował.

„Wprowadzimy bezpłatną komunikację dlauczniów oraz dla opiekunów osób niepełnosprawnych. Ponadto doprowadzimy dopowstania jednego wspólnego rozkładu jazdy i zreorganizujemy infrastrukturę wten sposób, aby w każdej kasie w województwie można było kupić bilet dodowolnej miejscowości” – powiedział Dobrowolski.

Poinformował, że Partia Razem ma projekt”Autobusy Mazowieckie”, dzięki któremu – jak przekonywał – mieszkańcyMazowsza uzyskają dostęp do tanich, niezawodnych i sprawnych połączeńautobusowych. „Postulujemy rozszerzenie działalności Kolei Mazowieckich oobsługę połączeń autobusowych, po to, aby wreszcie województwo mazowieckie uzyskałosiatkę transportu publicznego z prawdziwego zdarzenia, która się uzupełnia,która da mieszkańcom dostęp do transportu zbiorowego” – oświadczył.

Według niego, „bezpośrednią winę”za obecną, fatalną sytuację komunikacji publicznej na Mazowszu i likwidacjękolejnych sprywatyzowanych wcześniej spółek PKS, ponosi koalicja PO-PSL.

Jego zdaniem, to „hańba, że w XXIwieku możemy mówić o tak poważnym, daleko idącym wykluczeniu transportowym, obieda-busach wożących mieszkańców, o opóźnieniach, o nie inwestowaniu wtabor”. „Jesteśmy zdania, że Mazowsze nie może być transportowąpustynią, domagamy się natychmiastowych działań, póki jeszcze trwa kadencjasamorządu województwa” – zaznaczył.

Jerzy Piórowicz, koordynator płockiego kołaPartii Razem, zwrócił uwagę, że 1 września tamtejszy PKS zostanie zlikwidowany,podobnie, jak wcześniej spółki w Ciechanowie, Ostrołęce i Mińsku Mazowieckim.”W granicach naszego województwa jest 87 miast, przy czym 43 nie posiadainfrastruktury kolejowej. Dlatego priorytetem powinno być, aby komunikacjapubliczna opierała się na połączeniach autobusowych” – przekonywałPiorówicz.