Już wiemy kto wykona P4 „dziewiątek”; debiut w tej roli

inforail
02.08.2022 08:45
PKP Intercity rozstrzygnęły przetarg na wykonanie napraw okresowych P4 15 lokomotyw elektrycznych serii EP09.

Po raz pierwszy prace te wykona PESA Mińsk Mazowiecki.

Dwie oferty

W przetargu złożone zostały dwie oferty:

1. PESA Mińsk Mazowiecki S.A. – z ceną 33.543.668,25 zł brutto/49.197.380,10 zł brutto z opcją, terminem realizacji 70 dni oraz gwarancją 22 miesięcy – oceniona na 100 pkt;

2. Konsorcjum COMPREMUM S.A. oraz TRANSTRAIN sp. z o.o., z ceną 42.663.695,87 zł brutto/62.573.420,61 zł z opcją, terminem realizacji 70 dni oraz gwarancją 21 miesięcy – oceniona na 84,59 pkt.

Kryteriami oceny ofert w postępowaniu były:

1) cena za wykonanie przedmiotu zamówienia (najwięcej punktów w tym kryterium otrzymywała oferta z najniższą ceną) – waga 70,00 pkt,

2) termin wykonania naprawy okresowej P4 jednej lokomotywy (najwięcej punktów w tym kryterium otrzymywała oferta z najkrótszym terminem, z tym, że termin ten nie mógł być dłuższy niż 70 dni kalendarzowych) – waga 20,00 pkt,

3) okres rękojmi i gwarancji na prawidłową pracę lokomotywy po wykonanej naprawie (najwięcej punktów w tym kryterium otrzymywała oferta z najdłuższym okresem, z tym, że okres ten nie mógł być krótszy niż 21 miesięcy) – waga 10,00 pkt.

PKP Intercity na realizację zadania chciały przeznaczyć kwotę:

1) brutto 43 875 321,04 zł – dotyczy zamówienia z prawem opcji;

2) brutto 29 914 991,62 zł – dotyczy zamówienia bez prawa opcji.

Obie oferty przekraczały zatem kosztorys. Przewoźnik musi dołożyć brakującą kwotę.

Prawo opcji polega na możliwości wykonania napraw okresowych P4 dodatkowych 7 lokomotyw elektrycznych serii EP09. Zakres naprawy lokomotyw objętych prawem opcji będzie taki sam, jak w zamówieniu podstawowym.