Już wiemy kto wykona P4 „dziewiątek”; debiut w tej roli
PKP Intercity rozstrzygnęły przetarg na wykonanie napraw okresowych P4 15 lokomotyw elektrycznych serii EP09.
Po raz pierwszy prace te wykona PESA Mińsk Mazowiecki.
Dwie oferty
W przetargu złożone zostały dwie oferty:
1. PESA Mińsk Mazowiecki S.A. – z ceną 33.543.668,25 zł brutto/49.197.380,10 zł brutto z opcją, terminem realizacji 70 dni oraz gwarancją 22 miesięcy – oceniona na 100 pkt;
2. Konsorcjum COMPREMUM S.A. oraz TRANSTRAIN sp. z o.o., z ceną 42.663.695,87 zł brutto/62.573.420,61 zł z opcją, terminem realizacji 70 dni oraz gwarancją 21 miesięcy – oceniona na 84,59 pkt.
Kryteriami oceny ofert w postępowaniu były:
1) cena za wykonanie przedmiotu zamówienia (najwięcej punktów w tym kryterium otrzymywała oferta z najniższą ceną) – waga 70,00 pkt,
2) termin wykonania naprawy okresowej P4 jednej lokomotywy (najwięcej punktów w tym kryterium otrzymywała oferta z najkrótszym terminem, z tym, że termin ten nie mógł być dłuższy niż 70 dni kalendarzowych) – waga 20,00 pkt,
3) okres rękojmi i gwarancji na prawidłową pracę lokomotywy po wykonanej naprawie (najwięcej punktów w tym kryterium otrzymywała oferta z najdłuższym okresem, z tym, że okres ten nie mógł być krótszy niż 21 miesięcy) – waga 10,00 pkt.
PKP Intercity na realizację zadania chciały przeznaczyć kwotę:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
1) brutto 43 875 321,04 zł – dotyczy zamówienia z prawem opcji;
2) brutto 29 914 991,62 zł – dotyczy zamówienia bez prawa opcji.
Obie oferty przekraczały zatem kosztorys. Przewoźnik musi dołożyć brakującą kwotę.
Prawo opcji polega na możliwości wykonania napraw okresowych P4 dodatkowych 7 lokomotyw elektrycznych serii EP09. Zakres naprawy lokomotyw objętych prawem opcji będzie taki sam, jak w zamówieniu podstawowym.