Już w przyszłym roku szybciej do Zakopanego
PKP PLK poinformowały, że budowa łącznicy kolejowej KrakówZabłocie ? Kraków Krzemionki nabiera rozpędu. Dzięki tej inwestycji już wprzyszłym roku pasażerowie będą mogli korzystać z dwóch zmodernizowanychprzystanków, a także przejść pod torami. Pociągi będą kursować po nowychtorach, estakadach i wiaduktach. Ale przede wszystkim możliwy będzie szybszy ibezpośredni przejazd pociągiem z Krakowa Głównego do stacji Kraków Bonarka idalej do Skawiny, Zakopanego oraz Oświęcimia.
Jak informują PKP PLK pierwszy z nowych przystankówpowstanie w dzielnicy Zabłocie. Zostanie on przesunięty o 50 metrów bliżejWisły, wobec starego ? wyburzonego w zeszłym roku. Pasażerowie będą wychodzićna peron schodami z komfortowej hali przystankowej, która znajdować się będziepod torami. Ponadto przystanek zostanie dostosowany do potrzeb osób oograniczonej mobilności.
Obecnie w sąsiedztwie przystanku realizowane są prace toroweoraz związane z budową wiaduktu kolejowego w ciągu linii kolejowej KrakówGłówny ? Medyka (nr 91). Planowo od 13 marca pociągi będą już kursować poczęści wybudowanego obiektu i nowym torze. Tego samego dnia zamknięty zostaniedrugi tor i ruszy rozbiórka nasypu, a w następnej kolejności budowa drugiejczęści wiaduktu oraz nowych torów. Z kolei na początku kwietnia zamkniętezostanie przejście pod nasypem, gdy zaczną się prace przy jego wydłużeniu.
Drugi z nowych przystanków budowany będzie w dzielnicyKrzemionki. Na 13 marca zaplanowano wyłączenie z eksploatacji peronu przy torzenr 1 na przystanku Kraków Krzemionki. Tymczasowy przystanek zostanie oddany dodyspozycji pasażerów po zaplanowanym na 27 kwietnia br. wznowieniu ruchupociągów na odcinku Kraków Płaszów ? Kraków Bonarka. Dwa tygodnie później do dyspozycjipasażerów oddany zostanie tymczasowy przystanek osobowy. Docelowozmodernizowany obiekt zostanie przesunięty bliżej skrzyżowania ulic PowstańcówWielkopolskich i Wielickiej, a także podwieszony pomiędzy budowanymi estakadamiłącznicy.
Przystanki Kraków Zabłocie oraz Kraków Krzemionki połączonezostaną łącznicą kolejową, składająca się z dwóch estakad oraz wiaduktukolejowego. Obiekty te zostaną zbudowane na 30 filarach mierzących od 8 donawet 15 metrów. Aktualnie trwają prace przy 9 podporach ? cztery z nichosiągnęły już wysokość ok. 6 metrów, przy pięciu toczą się prace fundamentowe.
Łącznica przebiegać będzie w rejonie skrzyżowania ulicWielickiej, Powstańców Wielkopolskich, Limanowskiego oraz Powstańców Śląskich.Budowa tak ogromnego obiektu wymaga niezbędnej przestrzeni do przeprowadzenianiektórych prac. Dlatego w trakcie realizacji inwestycji przewidywane są zmianyw organizacji ruchu drogowego. Najbliższe dotyczyć będą zamknięcia estakadyimienia Obrońców Lwowa (13 marca).
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Warto podkreślić, że prace nad budową obiektu zostały takzaplanowane, aby w okresie Światowych Dni Młodzieży (26-31 lipca 2016 r.) niewystępowały żadne zmiany w organizacji ruchu samochodowego.
Postępy w realizacji projektu możecie śledzić na stronieinternetową inwestycji: www.zablocie-krzemionki.pl.
„