Już 16 Flirtów w ŁKA

inforail
28.10.2014 10:55
Stadler dostarczył Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej dziesięć kolejnych Flirtów3. Są one teraz testowane i od listopada wyjadą na tory –poinformował Marszałek Województwa Łódzkiego Witold Stępień. Dzięki drugiej dostawie pociągów przewoźnik ma przewoźnik ma już 16 takich składów. Od listopada tylko nowe pociągi będą obsługiwać linię Łódź-Sieradz. Od początku listopada pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej będą jeździć także na trasie Łódź Widzew – Łódź Kaliska. To oznacza, że stolica regionu wzbogaci się o kolej obwodową z prawdziwego zdarzenia.
Z początku na trasie kursować będzie sześć pociągów w jedną stronę i siedem w drugą. Będą one pokonywać dystans 15-kilometrów w 20 minut. Składy będą się zatrzymywać się na trzech przystankach pośrednich: Łódź Chojny oraz zmodernizowanych niedawno: Łódź Pabianicka i Łódź Dąbrowa. Trzy pary pociągów będą miały wydłużoną trasę do Zgierza z trzema przystankami w Łodzi: Stoki, Marysin, i Arturówek. Czas przejazdu z Łodzi Kaliskiej do Zgierza wyniesie 40 minut.
Flirt dla ŁKA (foto: lodzkie.pl)
– Dotrzymujemy słowa i uruchamiamy najszybsze połączenie w ruchu miejskim – mówił marszałek Witold Stępień. Od połowy grudnia, czyli od wejścia w życie nowego rozkładu jazdy, między przystankami będzie jeździć osiem par pociągów (16 połączeń). Pociągi skoordynowano z połączeniami z Łodzi do Warszawy.
Prezydent Łodzi Hanna Zdanowska zapowiedziała, że miasto w nowej perspektywie unijnej na lata 2014-20 też chce inwestować w nowoczesny tabor. Pod koniec listopada mają pojawić się pierwsze nowe autobusy, a w przyszłym roku – tramwaje. – Musimy dorównać inwestycjom realizowanym przez marszałka – żartowała prezydent miasta. – W ten sposób na przełomie lat 2015/16 Łódź stanie stać się najlepiej skomunikowanym miastem w Polsce.
13 grudnia 2012 roku Stadler podpisał z województwem łódzkim umowę na dostawę 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych FLIRT3 dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej .Kontrakt obejmuje również świadczenie przez producenta usług serwisowania zamówionych pociągów przez 15 lat od momentu ich dostarczenia. Łączna wartość zamówienia to ponad 510 milionów złotych brutto (382,6 miliona złotych za dostawę 20 pojazdów oraz 128,1 miliona złotych za ich utrzymanie techniczne).