Już 16 Flirtów w ŁKA
inforail
28.10.2014 10:55
Już 16 Flirtów w ŁKA
Stadler dostarczył Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej dziesięć kolejnych Flirtów3. Są one teraz testowane i od listopada wyjadą na tory –poinformował Marszałek Województwa Łódzkiego Witold Stępień. Dzięki drugiej dostawie pociągów przewoźnik ma przewoźnik ma już 16 takich składów. Od listopada tylko nowe pociągi będą obsługiwać linię Łódź-Sieradz. Od początku listopada pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej będą jeździć także na trasie Łódź Widzew – Łódź Kaliska. To oznacza, że stolica regionu wzbogaci się o kolej obwodową z prawdziwego zdarzenia.
Z początku na trasie kursować będzie sześć pociągów w jedną stronę i siedem w drugą. Będą one pokonywać dystans 15-kilometrów w 20 minut. Składy będą się zatrzymywać się na trzech przystankach pośrednich: Łódź Chojny oraz zmodernizowanych niedawno: Łódź Pabianicka i Łódź Dąbrowa. Trzy pary pociągów będą miały wydłużoną trasę do Zgierza z trzema przystankami w Łodzi: Stoki, Marysin, i Arturówek. Czas przejazdu z Łodzi Kaliskiej do Zgierza wyniesie 40 minut.
– Dotrzymujemy słowa i uruchamiamy najszybsze połączenie w ruchu miejskim – mówił marszałek Witold Stępień. Od połowy grudnia, czyli od wejścia w życie nowego rozkładu jazdy, między przystankami będzie jeździć osiem par pociągów (16 połączeń). Pociągi skoordynowano z połączeniami z Łodzi do Warszawy.
Prezydent Łodzi Hanna Zdanowska zapowiedziała, że miasto w nowej perspektywie unijnej na lata 2014-20 też chce inwestować w nowoczesny tabor. Pod koniec listopada mają pojawić się pierwsze nowe autobusy, a w przyszłym roku – tramwaje. – Musimy dorównać inwestycjom realizowanym przez marszałka – żartowała prezydent miasta. – W ten sposób na przełomie lat 2015/16 Łódź stanie stać się najlepiej skomunikowanym miastem w Polsce.
13 grudnia 2012 roku Stadler podpisał z województwem łódzkim umowę na dostawę 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych FLIRT3 dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej .Kontrakt obejmuje również świadczenie przez producenta usług serwisowania zamówionych pociągów przez 15 lat od momentu ich dostarczenia. Łączna wartość zamówienia to ponad 510 milionów złotych brutto (382,6 miliona złotych za dostawę 20 pojazdów oraz 128,1 miliona złotych za ich utrzymanie techniczne).
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024