Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Już 15 Flirtów3 gotowych, testy w Austrii

inforail
10.08.2015 06:00

15 składów FLIRT3 z 20 zamówionych przez PKP Intercity jestjuż gotowych ? poinformował przewoźnik. W ostatnią sobotę, na dworcu wKatowicach jeden z nich po raz pierwszy został zaprezentowany pasażerom. Już wgrudniu pociągi wejdą do rozkładu jazdy.

W lipcu Instytut Kolejnictwa zakończył testy pociągówprodukowanych przez konsorcjum Stadler – NEWAG dla PKP Intercity. Wszystkiebadania wypadły pozytywnie. Testy przeprowadzone przez Instytut Kolejnictwaposłużą do uzyskania dopuszczenia pojazdu do eksploatacji w Polsce – mówiChristian Spichiger, prezes zarządu Stadler Polska i wiceprezes wykonawczy naEuropę Środkową w Grupie Stadler Rail. ? Aby zapewnić pasażerom maksymalniebezpieczną i komfortową podróż testujemy nasze pojazdy nie tylko w Polsce, aletakże zagranicą ? aktualnie jeden ze składów przechodzi dodatkowe badania wAustrii.

Obecnie konsorcjum Stadler-NEWAG koncentruje się narealizacji zamówienia dla PKP Intercity. Gotowych jest już 15 składów, apozostałych 5 znajduje się na zaawansowanym etapie produkcji. Wszystkie pociągipowstają w Siedlcach, co producent wyraźnie podkreśla, umieszczając stosowneoznaczenia na burcie Flirta3.

Nowe pociągi wejdą do rozkładu jazdy już w grudniu. Obsłużąm.in. Katowice, Kutno, Toruń, Bydgoszcz, Konin, Szczecin, Olsztyn czy Kielce.Będą jeździły w ramach ekonomicznej kategorii InterCity, gwarantując podróż watrakcyjnej cenie – mówi Jacek Leonkiewicz, prezes PKP Intercity. ? Dzisiejszaprezentacja pojazdu została bardzo pozytywnie odebrana przez zwiedzających. Tonamacalny dowód zmian, jakie od trzech lat wdrażamy w Grupie PKP ? dodał JacekLeonkiewicz.

Osoby, które odwiedziły dworzec w Katowicach, mogłydokładnie sprawdzić, jaki standard oferują nowe pociągi. Na pokładzie FLIRTówdo dyspozycji pasażerów są przedziały pierwszej i drugiej klasy, a takżewydzielona przestrzeń barowa. Pociągi zostały wyposażone w ergonomiczne fotele,nowoczesne toalety oraz klimatyzację. Przy każdym fotelu zamontowane jestgniazdko elektryczne. Tradycyjne tablice informacyjne zastąpiły elektronicznewyświetlacze, na których będą pojawiać się komunikaty o przebiegu trasy.Dostępny jest również nowoczesny system informacji pasażerskiej. Pociągi sądostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych ? posiadają specjalne urządzeniaułatwiające wjazd z każdej strony pociągu. Nowy tabor będzie przystosowany doprędkości 160 km/h.

Konsorcjum Stadler-NEWAG produkuje 20 nowoczesnychelektrycznych zespołów trakcyjnych dla PKP Intercity. Wartość projektu to 1 mld621 mln zł. Projekt w 70% finansowany jest ze środków unijnych. Umowa, pozadostarczeniem pojazdów, obejmuje również ich serwis przez kolejnych 15 lat.