Jeździmy szybciej w kujawsko-pomorskim!
inforail
31.07.2014 14:06
Jeździmy szybciej w kujawsko-pomorskim!
Z Torunia do Bydgoszczy pojedziemy w niecałe trzy kwadranse. Taki czas jest jednym z efektów wartego 3,6 mld zł programu rewitalizacyjnego realizowanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Jak informuje Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Spółki dzięki inwestycji podróż pociągami na wielu trasach w całym kraju będzie znacznie krótsza, częstotliwość połączeń większa, a komfort przejazdu i jego bezpieczeństwo osiągnie najwyższy poziom.
W ramach programu rewitalizacyjnego realizowanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. aż 1 mld zł przeznaczony został na projekty rewitalizacyjne infrastruktury kolejowej obejmującej województwo kujawsko-pomorskie. W kwietniu tego roku zakończyła się już rewitalizacja torów między najważniejszymi miastami województwa: Bydgoszczą i Toruniem. Zostało również sfinalizowane ostatnie zadanie w ramach tego przedsięwzięcia. To remont ponad stuletniego wiaduktu kolejowego na Pl. Armii Krajowej w Toruniu. Prace o wartości około 2,5 mln zł trwały około roku i obejmowały wymianę przęseł, przyczółków, naprawę podpór oraz wykonanie nowych ław żelbetowych wraz z zabezpieczeniem antykorozyjnym. Ponadto, odświeżono wygląd całej konstrukcji układając nowe chodniki, drewniane pomosty i wstawiając balustrady.
Dobry rok dla pasażerów kolei
Pasażerowie już odczuwają pozytywne efekty zmian na kolei w województwie kujawsko-pomorskim. Pociągi osobowe od kilku miesięcy pokonują odcinek z Torunia do Bydgoszczy w niecałe trzy kwadranse (wcześniej 60 minut), a połączenia pośpieszne są realizowane jeszcze szybciej. Rewitalizacja, która kosztowała 225 mln zł miała charakter pilotażowy i była pierwszym tego typu zadaniem z ośmiu obecnie przygotowywanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Prace, realizowane przez firmę Porr Polska, zostały wykonane rekordowo szybko –w 16 miesięcy. W ramach rewitalizacji odcinka o długości ponad 51 km: wymieniono nawierzchnię torów o łącznej długości ponad 93 km, wyremontowano 54 rozjazdy, wymieniono nawierzchnię na 18 przejazdach kolejowych oraz wykonano roboty towarzyszące branży automatyki i branży energetyki.
To jednak nie koniec dobrych informacji dla mieszkańców regionu. Jeszcze w tym roku pociągi na odcinku Chełmża – Grudziądz pojadą 20 minut krócej, a czas przejazdu na trasie z Inowrocławia do Jabłonowa Pomorskiego skróci się o 25 minut. Ponadto, pojawi się ponad 100 nowych rozjazdów na liniach: z Torunia do Piły, na magistrali węglowej –głównie między Inowrocławiem a Piotrkowem Kujawskim i w okolicach Mogilna oraz Jabłonowa Pom. Dodatkowo 39 przejazdów kolejowo-drogowych w regionie przejdzie modernizację,
a 30 z nich zostanie wyposażonych w dodatkowe urządzenia zabezpieczające.
a 30 z nich zostanie wyposażonych w dodatkowe urządzenia zabezpieczające.
Program rewitalizacyjny w toku
W ramach prac rewitalizacyjnych o łącznej wartości 3,6 mld zł do końca 2015 roku na terenie całego kraju wyremontowanych zostanie ponad 560 km linii kolejowych, co się przekłada na ponad 870 km torów. Diametralnie skróci to czas przejazdów za sprawą przywrócenia tzw. parametrów technicznych trasy i pozwoli pociągom na rozpędzenie się nawet do 150 km/h.
Rewitalizacja to najszybsza i najtańsza metoda usprawnienia ruchu kolejowego. Ponieważ
w tym procesie nie ulegają zmianie warunki lokalizacyjne i środowiskowe, remonty nie wymagają uzyskania wielu pozwoleń administracyjnych, które zwyczajowo są niezbędne do rozpoczęcia nowych robót. Skraca to dwukrotnie czas inwestycji i ogranicza jej koszty. Prace rewitalizacyjne przebiegają sprawnie również dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszego sprzętu.
w tym procesie nie ulegają zmianie warunki lokalizacyjne i środowiskowe, remonty nie wymagają uzyskania wielu pozwoleń administracyjnych, które zwyczajowo są niezbędne do rozpoczęcia nowych robót. Skraca to dwukrotnie czas inwestycji i ogranicza jej koszty. Prace rewitalizacyjne przebiegają sprawnie również dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszego sprzętu.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024