Jest wykonawca P4 mazowieckich Elfów; wraz z modyfikacjami
Koleje Mazowieckie rozstrzygnęły przetarg na wykonanie napraw w poziomie utrzymania P4 szesnastu elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN76 wraz z pracami dodatkowymi i modyfikacjami.
Prace wykona konsorcjum ZNTK Mińsk Mazowiecki i PESA Bydgoszcz.
Dwie oferty
Przypomnijmy, że w przetargu złożone zostały dwie oferty:
Konsorcjum PESA i ZNTK Mińsk Mazowiecki z ceną 59 110 848 zł brutto;
Public Transport Service z ceną 86 007 504 zł brutto.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Tylko pierwsza z nich mieściła się w szacunkach zamawiającego, które określono na poziomie 59 494 214, 40 zł brutto. Wybór był zatem formalnością.
Zamawiający wymaga na każdy cały EZT po naprawie w poziomie utrzymania P4 udzielenia gwarancji jakości na okres 24 miesięcy, licząc od dnia podpisania protokołu komisyjnego odbioru danego elektrycznego zespołu trakcyjnego, a także zrealizowania zamówienia w terminie do dnia 31 maja 2023 roku oraz wykonania naprawy w poziomie utrzymania P4 wraz z pracami dodatkowymi i modyfikacjami każdego elektrycznego zespołu trakcyjnego, w terminie nie dłuższym niż 70 dni kalendarzowych, licząc od dnia przekazania elektrycznego zespołu trakcyjnego do naprawy.
Prace modyfikacyjne, które muszą zostać wykonane w ramach napraw P4 obejmą m.in.: montaż kamer monitoringu odbieraka prądu oraz gniazda zasilania stacjonarnego pojazdu; wymianę żarówek i reflektorów na technologię LED-ową, a także urządzeń do podgrzewania i chłodzenia w kabinie maszynisty oraz drzwi między kabiną a przedziałem maszynowym. Dalej trzeba będzie wdrożyć tryb parkingowy oraz funkcji przeniesienia napięcia między ezt-ami. Zmodyfikowany zostanie również system informacji pasażerskiej.