Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jest umowa na P5 wolsztyńskiego parowozu Ol49-59

inforail
18.05.2021 11:45

Parowozownia Wolsztyn Instytucja Kultury Województwa Wielkopolskiego podpisała, w dniu 12 maja 2021 roku, umowę na usługę polegającą na wykonaniu naprawy parowozu Ol49-59 wraz z tendrem 25D49 na piątym poziomie utrzymania (P5), zgodnie z dokumentacją systemu utrzymania Parowozowni Wolsztyn, łącznie z rewizją wewnętrzną kotła parowozowego.

Prace te zostaną zrealizowane przez ZUT Wągrowiec Józef Kosiński. Firma ta jako jedyna wystartowała w przetargu.

Wartość umowy to 1 899 890.00 PLN netto. To mniej niż pierwotne szacunki zamawiającego, określone na poziomie 2 358 607.52 PLN netto.

ZAKRES PRAC

Zakres zamówienia obejmuje:

1. wykonanie naprawy na poziomie utrzymania P5 parowozu Ol49-59 wraz z tendrem 25D49, zgodnie z dokumentacją systemu utrzymania (DSU) polskimi normami i innymi przepisami dotyczącymi napraw pojazdów kolejowych trakcji parowej;

2. udzielenie gwarancji jakości na bezawaryjną pracę pojazdu przez okres minimum 6 miesięcy oraz rękojmi za wady na okres 24 miesięcy;

3. opracowanie i przekazanie dokumentacji technicznej zgodnej z DSU Parowozowni Wolsztyn oraz atestów i certyfikatów jakościowych na użyte przy naprawie materiały;

4. wykonanie rewizji wewnętrznej kotła parowozowego zgodnie z przepisami transportowego dozoru technicznego;

5. uzyskanie dopuszczenia do eksploatacji przez Inspektora Transportowego Dozoru Technicznego w obecności przedstawiciela zamawiającego: kotła parowozowego wraz z osprzętem i zbiorników powietrznych układu hamulcowego;

6. sporządzenie dokumentacji naprawczej i odbiorczej podzespołów na poszczególnych etapach naprawy zgodnej z formularzami DSU Parowozowni Wolsztyn i innymi obowiązującymi przepisami;

7. przeprowadzenie jazdy próbnej na odcinku linii kolejowej około 50 km z prędkością do 80 km/h z pozytywnym wynikiem, w obecności komisarza odbiorczego Parowozowni Wolsztyn.

Parowóz Ol49-59 jest jednym z dwóch czynnych lokomotyw tej serii w Wolsztynie. Został wyprodukowany w 1953 roku przez Fablok Chrzanów.