Jest umowa na modernizację trasy Warszawa – Radom

inforail
19.12.2014 09:59
Nareszcie udało się. PKP PLK podpisały natomiast umowę z polsko-hiszpańskim konsorcjum firm Pol-Aqua, Dragados, Vias Y Construcciones, Electren na pierwszą fazę modernizacji linii kolejowej nr 8, łączącej stolicę z Radomiem. Inwestycja obejmuje m.in. przebudowę stacji Radom i Radom Wschodni, a także fragmentu linii kolejowej. Jej zasadniczymi efektami mają być większy komfort dla pasażerów oraz sprawniejszy ruch kolejowy i drogowy. To główne efekty modernizacji linii kolejowej nr 8, łączącej Warszawę z Radomiem. Modernizacji dodajmy oczekiwanej przez pasażerów z utęsknieniem. Dziś czasy przejazdu na trasie Warszawa –Radom są na tyle nieatrakcyjne, że skutecznie zniechęcają pasażerów do korzystania z pociągów. Co więcej, składy TLK kursują, co ociera się o absurd trasą przez Pionki….
Jak informuje MIR dzięki tej inwestycji radomskie przystanki zyskają wyższe perony, nowe wiaty, ławki, elementy małej architektury oraz nowoczesny system nagłośnienia.
–Inwestycje w modernizację polskiej kolei to nie tylko Pendolino. To także liczne projekty o charakterze lokalnym i regionalnym. Cieszę się, że w Radomiu – mieście, które ma dla mnie szczególne znaczenie – rozpoczyna się tak duże i ważne przedsięwzięcie. Dla pasażerów oznacza to wyższy komfort podróży i oczekiwania na pociągi –powiedziała uczestnicząca w podpisaniu umowy minister Maria Wasiak.
Umowa przewiduje, że prace rozpoczną się w styczniu 2015 r. Ich efektem będą podwyższone perony, nowe wiaty i ławki. Obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Pomogą w tym m.in. windy, nowe dojścia na perony i odnowione przejście podziemne pomiędzy placem Dworcowym a ulicą Domagalskiego.
W ramach inwestycji przebudowany zostanie również układ torowy. W sumie, na stacji w Radomiu, odnowionych zostanie 38 rozjazdów, które są jednym z kluczowych elementów decydujących o bezpieczeństwie i płynności ruchu kolejowego. Korzyści z inwestycji odczują także kierowcy za sprawą nowego mostu kolejowego, który usprawni komunikację w mieście. W ramach wartej 100 mln zł inwestycji, w Radomiu zaplanowano także budowę nowego Lokalnego Centrum Sterowania Ruchem Kolejowym.
Podpisanie umowy na modernizację trasy Warszawa - Radom (fotio: PKP PLK)
–Pokazaliśmy w tym roku, że potrafimy realizować olbrzymie projekty. Będziemy je dalej sprawnie przeprowadzać, także w następnej perspektywie unijnej. Pełna modernizacja stacji Radom czyli, m.in. przebudowa torów, peronów, tunelu i całej infrastruktury potrzebnej do prowadzenia ruchu pociągów będzie przeprowadzona w ramach modernizacji trasy Warszawa – Radom –zaznacza Wojciech Folejewski, członek zarządu, dyrektor ds. realizacji inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. –To olbrzymi projekt, który mimo trudności jest kontynuowany i zostanie zakończony przy wsparciu środków unijnych –dodaje.
Podpisanie umowy zostało poprzedzone wręczeniem pozwolenia na budowę przez wojewodę mazowieckiego, Jacka Kozłowskiego. –Węzeł w Radomiu jest kluczowy dla sieci komunikacyjnej na południu województwa, a zwłaszcza dla miasta. Cieszę się też, że jest to jeden z priorytetów inwestycyjnych PKP PLK –mówi wojewoda.
Zakontraktowana inwestycja jest częścią projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie –Radom”. Oddzielne zamówienie obejmuje stację Radom i poszczególne odcinki torów od Warszawy Okęcia przez Czachówek do Warki.