Jest umowa na modernizację 14 wagonów PKP Intercity
Konsorcjum z udziałem Pozbudu zawarło z PKP Intercity umowy o łącznej wartości 70,6 mln zł - podała spółka w komunikacie.
Pozbud wraz ze spółką Mag-Train zmodernizuje oraz dokona napraw okresowych i przeglądów 14 wagonów.
W komunikacie podano, że na prace przewidziano trzy lata, a szacunkowy udział przychodowy Pozbudu w kontraktach zawartych przez konsorcjum to co najmniej 60 proc.
To dopiero pierwsze umowy, pracujemy nad kolejnymi. Podpisane kontrakty potwierdzają olbrzymi potencjał biznesowy segmentu przemysłu kolejowego w grupie Pozbud - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Pozbudu Łukasz Fojt.
"Porządkujemy organizację, optymalizujemy produkcję stolarki otworowej i dynamicznie rozwijamy sprzedaż. Kontynuujemy równolegle realizację wieloletniej umowy z zakresu budownictwa teletechnicznego, jaką wykonujemy w konsorcjum dla PKP PLK. To dwa główne obszary, zapewniające nam stabilny fundament dla rozwoju segmentu kolejowego i OZE, które mogą odgrywać główną rolę w przyszłości. Nowe segmenty to rynki o perspektywicznej wartości dziesiątek miliardów złotych. Nasza grupa stoi obecnie przed szansami rozwoju, jakich nigdy dotąd nie miała" - powiedział Fojt.
Jak podała spółka, w segmencie przemysłu kolejowego konsorcjum Pozbudu i firmy Mag-Train złożyło oferty w postępowaniach przetargowych na modernizację 130 wagonów na łączną kwotę ponad 590 mln zł.
Konsorcjum planuje udział w postępowaniach przetargowych organizowanych w ramach realizacji Planu rozwoju i inwestycji PKP Intercity na lata 2021-2030, zakładającego inwestycje, w tym inwestycje taborowe, na poziomie 19 mld zł.
Zakres prac
Przetarg dotyczył wykonania naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją i przeglądem na 3-cim poziomie utrzymania 14 wagonów osobowych typu 111A Lux/112A Lux.
Przedmiot zamówienia został podzielony na dwie części.
Część 1 obejmowała 5 wagonów 111A Lux, a szacunki zamawiającego to 24.723.000,00 zł brutto.
Część 2 dotyczyłą 9 wagonów 112ALux, a szacunki zamawiającego to 41.401.800,00 zł brutto.
W przetargu wystartowali:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
1) ZNTK Mińsk Mazowiecki, samodzielnie bez PESY. Spółka zaproponowała:
w części 1 kwotę 29.495.400,00 zł brutto, 290 dni kalendarzowych jako termin wykonania naprawy P5 pierwszego wagonu oraz 80 dni na każdy kolejny, oferta została oceniona na 85,61 pkt;
w części 2 kwotę 51.375.870,00 zł brutto, 290 dni kalendarzowych jako termin wykonania naprawy P5 pierwszego wagonu oraz 80 dni na każdy kolejny, oferta została oceniona na 89,96 pkt.
W obydwu częściach zaproponowano także 36 miesięcy gwarancji.
2) Drugą ofertę złożyło całkiem nieznane na rynku wagonów pasażerskich konsorcjum Mag-Train z Piaseczna i POZBUD z Poznania. Zaproponowało:
w części 1 kwotę 24.716.850,00 zł brutto, 290 dni kalendarzowych jako termin wykonania naprawy P5 pierwszego wagonu oraz 80 dni na każdy kolejny, oferta została oceniona na 100 pkt;
w części 2 kwotę 45.846.405,00 zł brutto, 290 dni kalendarzowych jako termin wykonania naprawy P5 pierwszego wagonu oraz 80 dni na każdy kolejny, oferta została oceniona na 100 pkt.
W obydwu częściach konsorcjum chciało udzielić 42 miesięcy gwarancji.
Co wiemy o konsorcjum? Tyle co samo o sobie pisze. Mag-Train na swojej stronie pisze, że specjalizuje się m.in. w naprawach wagonów osobowych na poziomie P3, P4 i P5. Nie kojarzymy natomiast wagonów naprawianych dla PKP Intercity przez tę spółkę. POZBUD natomiast, o ile to ta firma, specjalizuje się w produkcji … okien i drzwi.
To pierwsza umowa tego konsorcjum z PKP Intercity.