Jest przetarg na elektrowozy dla PKP IC, nie dla polskich firm?
PKP Intercityrozpisały długo oczekiwany przetarg na dostawę elektrowozów. Pierwsza szybkaanaliza kryteriów doświadczenia wskazuje, że na tę chwilę ofert nie może złożyćani PESA ani Newag. Siemens faworytem?
Przedmiotem zamówienia jest:
1) dostawa 20 lokomotyw elektrycznych oraz przeszkolenieosób wskazanych przez zamawiającego w zakresie ich obsługi, a także dostawa wyprawki.
2) świadczenia usług utrzymania pojazdów, w zakres którychwchodzi:
a) świadczenie usług utrzymania technicznego pojazdów ozakresie spełniającym trzy poziomy utrzymania pojazdów kolejowych (poziom 2,poziom 3, poziom 4) zgodnie z Dokumentacją Systemu Utrzymania oraz przyzachowaniu warunku współczynnika gotowości technicznej, współczynnikaniezawodności taboru oraz nadzorowanie personelu zamawiającego przy wykonywaniuutrzymania technicznego poziomu P1 pojazdów;
b) zapewnienia specjalistycznego wyposażenia ZapleczaTechnicznego do świadczenia usług, o których mowa w pkt. a);
c) świadczenia usług utrzymania nieplanowego, korekcyjnegooraz napraw pogwarancyjnych pojazdów;
d) czyszczenia pojazdów.
3) świadczenie usług gwarancyjnych na naprawę P4 pojazdów,
Zamawiający wymaga dostarczenia Pojazdów fabrycznie nowychtj. zbudowanych z fabrycznie nowych elementów, zespołów, podzespołów i części,dotychczas nie eksploatowanych.
Termin realizacji zamówienia:
1) dostawa wszystkich pojazdów objętych przedmiotemzamówienia, w tym także pojazdów objętych prawem opcji, nastąpi w terminie niedłuższym niż 30 miesięcy od dnia udzielenia zamówienia
2) usługi utrzymania dostarczonych pojazdów, zgodnie z ofertąwykonawcy, ale z uwzględnieniem następujących wymagań: usługi będą świadczoneod dnia protokolarnego odbioru końcowego dostawy pierwszego pojazdu do momentuwykonania pierwszej naprawy w poziomie utrzymania P4 ostatniego pojazdu (zzastrzeżeniem, że usługa utrzymania pojazdów kończy się indywidualnie dlakażdego z Pojazdów po wykonaniu pierwszej naprawy P4),
3) w zakresie gwarancji na naprawę P4 na czas trwaniaobowiązku gwarancyjnego wykonawcy.
Zamawiający wymaga aby naprawa poziomu P4 nastąpiła niewcześniej niż 60 miesięcy od dnia protokolarnego odbioru końcowegoposzczególnych pojazdów.
Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji jakości na każdy z pojazdów(ich poszczególne elementy), ich oprogramowanie oraz sporządzoną dokumentację,a także rękojmi na każdy pojazd, na okres 36 miesięcy.
Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji jakości na wykonanąnaprawę na poziomie utrzymania P4 każdego z pojazdów na okres 36 miesięcy.
Zamawiający wymaga świadczenia usług utrzymania, a takżenapraw gwarancyjnych w stosunku do każdego z pojazdów w sposób gwarantującyzachowanie współczynnika:
1) gotowości technicznej na poziomie co najmniej 95,00 % odpoczątku eksploatacji do zakończenia obsługi Poziomu P4.
2) współczynnika niezawodności taboru na poziomie conajmniej 95,00 % kwartalnie.
Zamawiający wymaga aby dla każdego pojazdu (osobno),maksymalna liczba zdarzeń powodujących utratę zasadniczych cecheksploatacyjnych wynosiła nie więcej niż 3 zdarzenia w cyklu 250 tys. km.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zamawiający wymaga aby maksymalna prędkość eksploatacyjnakażdego z pojazdów była nie mniejsza niż 160 km/h.
Oferty można składać do 30 września 2017 roku.
Kryteria wyboru są następujące:
Kryterium jakości – Nazwa: Termin dostawy Pojazdów / Waga:10,00
Kryterium jakości – Nazwa: Maksymalna liczba zdarzeńpowodujących utratę zasadniczych cech eksploatacyjnych w cyklu 250 tys. km.(dla każdego Pojazdu osobno) / Waga: 3,00
Kryterium jakości – Nazwa: Maksymalna prędkośćeksploatacyjna Pojazdu / Waga: 10,00
Kryterium jakości – Nazwa: Współczynnik gotowościtechnicznej / Waga: 4,00
Kryterium jakości – Nazwa: Współczynnik niezawodności taboru/ Waga: 3,00
Kryterium kosztu – Nazwa: Cena jednostkowa dostawy Pojazdu /Waga: 35,00
Kryterium kosztu – Nazwa: Stawka za świadczenie usługutrzymania / Waga: 35,00
Zamówienie przewiduje prawo opcji, polegające na :
1) dostarczeniu nie więcej niż dodatkowych 10 nowych pojazdów.
2) świadczenia przezwykonawcę usług utrzymania pojazdów objętych prawem opcji, wraz z zapewnieniemprzez wykonawcę specjalistycznego wyposażenia Zaplecza Technicznego, w którymusługi będą świadczone, a także czyszczenie pojazdów.
I kryteria doświadczenia. O zamówienie może ubiegać się producent,który w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeliokres prowadzonej działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał:
1) dostawę (dostawy)nie mniej niż 10 fabryczne nowych lokomotyw elektrycznych;
2) co najmniej 20usług utrzymania lokomotyw elektrycznych obejmujących czynności utrzymaniowe na2-gim Poziomie utrzymania oraz należycie wykonał co najmniej 5 usług utrzymanialokomotyw elektrycznych obejmujących czynności utrzymaniowe co najmniej 4-tegoPoziomu utrzymania.
Jak wspominamy na wstępie ani PESA ani Newag tego warunku niespełniają. Czasu jest jednak sporo i być może firmy te dostarcząjeszcze jakieś lokomotywy. Tak, aby wykazać się doświadczeniem na poziomie 10elektrowozów.
„