Jest przetarg na dostawę dwóch ezt-ów dla PKP SKM
inforail
21.11.2014 12:39
Jest przetarg na dostawę dwóch ezt-ów dla PKP SKM
PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. ogłosiła przetarg na dostawę dwóch sztuk fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, przeznaczonych do obsługi kolejowych przewozów pasażerskich w ruchu aglomeracyjnym. Pojazdy powinny zostać dostarczone do 31 października 2015 roku. O zamówienie mogą ubiegać się producenci, którzy przedstawią udokumentowanie co najmniej jednego zamówienia o wartości minimum 10 000 000 PLN netto w zakresie dostawy co najmniej jednego fabrycznie nowego elektrycznego zespołu trakcyjnego, zrealizowanego w okresie ostatnich trzech lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie. Wykonawca składający ofertę jest zobowiązany także do wniesienia wadium w wysokości: 900 000 PLN. Kryteria oceny ofert to:
1. Cena –80%
2. Wysokość podłogi pojazdu –20%.
Oferty można składać do 29 grudnia 2014 roku. Zamówienie jest planowane do współfinansowania ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007–2013. Postępowanie może zostać unieważnione jeżeli środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej, które zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie części zamówienia, nie zostaną mu przyznane.
O zaintersowaniu tym, przetargiem już jakiś czas temu mówił Prezes Newagu Zbigniew Konieczek. Na pewno możemy spodziewać się także oferty z PESY. Tradycyjnie zatem dojdzie zatem do starcia tych dwóch firm. Innych ofert raczej nie należy się spodziewać.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 2 sztuk fabrycznie nowych czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, przeznaczonych do obsługi kolejowych przewozów pasażerskich o charakterze aglomeracyjnym na trasie pomiędzy Wejherowem i Tczewem po linii kolejowej nr 250 zarządzanej przez PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. oraz po liniach kolejowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA w tym liniach należących do sieci TEN. Ezt przeznaczony będzie do prowadzenia pociągów o średnio-dobowym przebiegu min. 500 km. Zamówienie obejmuje również dostawę pakietu pozderzeniowego (naprawczego) oraz przeprowadzenie szkoleń osób wskazanych przez zamawiającego z obsługi, budowy i utrzymania w eksploatacji pojazdów i innych świadczeń określonych w umowie.
Wszystkie zastosowane do produkcji ezt zespoły, podzespoły i elementy muszą być fabrycznie nowe. Konstrukcja i parametry ezt oraz dokumentacja muszą spełniać wymogi obowiązujących i mających zastosowanie aktów prawa polskiego oraz prawa Unii Europejskie.
Długość pojazdów nie może przekroczyć 90 m. Każdy musi przewozić pasażerów na co najmniej 144 stałych miejscach oraz na co najmniej 16 uchylnych. Łączna pojemność składu to 359 osób.
Wysokość podłogi:
– w strefie wejścia do pojazdu musi wynosić min. 850 mm, max. 1160 mm nad poziomem główki szyny (npgs), dla nowych zestawów kołowych i bez obciążenia od pasażerów
– przejścia między-wagonowe z płynną zmianą wysokości podłogi według TSI PRM.
– w całym przedziale pasażerskim zmiana wysokości podłogi może odbywać się za pomocą pochylni o parametrach zgodnych z TSI PRM (przejście na wyższy poziom podłogi nad wózkami jezdnymi), lub stopni w pierwszych przedziałach za kabiną maszynisty.
– konstrukcja pojazdu winna zapewniać pełne bezpieczeństwo podróżnych podczas wsiadania i wysiadania przez wszystkie drzwi pojazdu z peronów o wysokości od 760 mm do 960 mm npgs.
Wymagana prędkość eksploatacyjna to co najmniej 160 km/h. Pojazdy muszą być wyposażone w min. 4 silniki trakcyjne o sumarycznej mocy min. 2000 kW.
Konstrukcja pudła ezt wykonana musi być z materiałów o podwyższonej odporności na korozję i procesy starzenia, dopuszcza się klejenie wybranych elementów. Wszystkie elementy użyte do produkcji ezt muszą spełniać wymogi norm w zakresie toksyczności i bezpieczeństwa przeciwpożarowego. Materiały te nie mogą oddziaływać w sposób szkodliwy na środowisko człowieka.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024