Jest pozwolenie na budowę torów między stacjami Kraków Płaszów i Kraków Prokocim
Wojewoda małopolskiŁukasz Kmita wydał we wtorek decyzję o pozwoleniu na budowę nowego torułączącego stacje kolejowe Kraków Płaszów i Kraków Prokocim wraz z przebudowąistniejącego toru łączącego obie stacje.
Jak podało biuro prasowe wojewody, decyzji został nadanyrygor natychmiastowej wykonalności, dzięki czemu inwestor – PKP Polskie LinieKolejowe – będzie mógł od razu rozpocząć prace.
Przedsięwzięcie zostanie zrealizowane w ramach większegozadania dotyczącego modernizacji linii kolejowej E30 na odcinku Kraków GłównyTowarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej.
Inwestycja ta jest obecnie najważniejszym przedsięwzięciemna terenie krakowskiego węzła kolejowego. Rozpoczęte w lipcu 2017 roku pracemodernizacyjne linii średnicowej E30 zakładają zastąpienie nowymi,850-metrowymi estakadami nasypu ziemnego biegnącego przez centrum Krakowa odul. Kopernika do ul. Miodowej i wybudowanie na nich czterech torów orazpowstanie nowych mostów na Wiśle, a także przystanków kolejowych KrakówGrzegórzki przy Hali Targowej i Kraków Złocień.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W sumie PLK przebudowują odcinek torów o łącznej długości 20kilometrów. Po zakończeniu inwestycji pociągi pojadą po nich z prędkością 160km/h, a w centrum Krakowa – 100 km/h.
Wartość inwestycji przekracza 1 mld zł, z czego unijnedofinansowanie wynosi 194,9 mln euro. Zakończenie całości prac planowane jest w2021 r.(PAP)