Jest potencjalny dostawca spalinowych składów dla PKP Intercity
Jakiś czas temu na łamach InfoRail.pl pisaliśmy, że PKP Intercity chcą wydzierżawić spalinowe składy do obsługi połączeń m.in. na Podkarpaciu.
Mają to być jednostki znacznie młodsze od tych, które teraz są dzierżawione od SKPL.
Kto złoży ofertę?
Składy SKPL-u jeżdżą, i dobrze, że jeżdżą, bo jest duże oczekiwanie ze strony pasażerów – powiedział nam podczas targów w Berlinie Prezes PKP Intercity Marek Chraniuk. My nie możemy wykluczać takich miejscowości jak Jasło czy Sanok, bo wiemy że ludzie z chęcią podróżują w Bieszczady. Wiemy też, że Polska w ogóle stała się bardzo popularna wśród pasażerów więc cały kraj musi być połączony przez PKP Intercity. Liczymy na to, że pojawi się chętna firma, która dostarczy takie pojazdy – dodał szef przewoźnika.
Jak podali nam przedstawiciele PKP Intercity są podmioty, którzy w swoim portfolio mają tego typu pojazdy i spełniają kryteria rocznikowe. To są też polscy producenci, więc postępowanie służy temu żeby każdy miał możliwość zgłoszenia chęci wydzierżawienia składów.
Nam zależy na tym, aby uzyskać pojazdy niezawodne, przede wszystkim takie, które będą spełniały nie tylko nasze oczekiwania jako przewoźnika, ale przede wszystkim naszych pasażerów. Chcemy dawać naszym pasażerom komfort wystarczający, dlatego prowadzimy takie postępowania, modernizujemy wagony, kupujemy nowe wagony, lokomotywy i ezt-y. Chcemy zwiększać ilostan naszego taboru. Mamy plan na 88 mln pasażerów w 2030 roku, a żeby go zrealizować musimy mieć tabor. A tabor musi być odpowiedniej jakości – podkreślał Marek Chraniuk.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Póki co wiemy, że pojazdów spalinowych dla PKP Intercity nie będzie oferować PESA.
Nie mamy takich składów spalinowych, które moglibyśmy wydzierżawić PKP Intercity – powiedział nam Maciej Maciejewski, wiceprezes firmy z Bydgoszczy.
Kto jest zatem w stanie złożyć ofertę? To na razie pozostaje w sferze domysłów. Czekamy na otwarcie ofert.