Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jest pierwszy pociąg Talgo, który pojedzie przez Warszawę

inforail
11.06.2014 12:02

Wczoraj zaprezentowany został, w obecności prezesa kolei RŻD Vladimira Yakunina oraz szefa producenta Talgo SL JoséMaría Oriol Fabra, pierwszy skład Talgo dla rosyjskiego przewoźnika. Pociąg jest obecnie jeszcze w fazie testów certyfikacyjnych i dopuszczeniowych. To pierwszy z siedmiu składów, jakie Talgo SL, zgodnie z umową podpisaną w dniu 18 czerwca 2012 roku w Sankt Petersburgu na Międzynarodowym Forum Gospodarczym, ma dostarczyć dla RŻD. Trzy pociągi są zaplanowane do kursowania na trasie Moskwa-Mińsk-Warszawa-Berlin, pozostałe cztery zostaną skierowane na trasy krajowe. Według Vladimira Yakunina, pierwszą rosyjską trasą dla Talgo będzie Moskwa-NiżnyNowogród. Według prezesa Rosyjskich Kolei, uruchomienie pociągów dużych prędkości umożliwi konkurowanie ze wszystkimi rodzajami transportu, w tym autobusami.
Pociąg Talgo mają od 414 do 216 miejsc siedzących, w zależności od długości jednostki. RŻD dostaną 20 wagonów, z czego 2 będą technicznymi. W ich składzie będą miejsca siedzące w pierwszej i drugiej klasie, a także sypialne. Nie zabraknie także wagonów gastronomicznych. Wszystkie składy wyposażone są w klimatyzację, ogrzewanie elektryczne i ekologicznie łazienki. W wagonach sypialnych zamontowane są łazienki typu deluxe z prysznicami. Pociągi na trasę Moskwa –Berlin mają wyjechać w grudniu 2015 roku. Talgo będą obsługiwane przez spółkę zależną od Rosyjskich Kolei – Federal Passenger Company.

Testy homologacyjne w Rosji przeprowadzane są na terenie VNIIZhT Scherbinka. Mają one potrwać do końca września 2014 roku. Pociągi będą także badane w Wiedniu. Ich maksymalna prędkość to 200 km/h. Są wyposażone w automatyczne systemy zmiany rozstawu z rosyjskiego 1520 mm na europejski 1435 mm.
Pierwszy Talgo dla RŻD