Jest pierwszy Link dla Zachodniopomorskiego
inforail
08.12.2012 23:48
Jest pierwszy Link dla Zachodniopomorskiego
6 grudnia województwo zachodniopomorskie oficjalnie odebrało pierwszego Linka. To nie tylko pierwszy pojazd dla regionu, ale również w Polsce. Przypomnijmy, że wcześniej takie pojazdy bydgoska PESA, która jest ich producentem, budowała dla Kolei Czeskich.
Link jest najnowocześniejszym składem spalinowym. Od nowego rozkładu jazdy będzie obsługiwał trasę Szczecin –Kołobrzeg. Za jeden taki pojazd Urząd Marszałkowski musiał zapłacić 12 mln zł. Jest dwuczłonowy. Może pomieścić 240 pasażerów. Wyposażony został w klimatyzację i bezprzewodowy Internet. Jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. To nie koniec modernizacji taboru w województwie zachodniopomorskim –zapowiedział marszałek Olgierd Geblewicz, który w obecności Prezesa PESY Tomasza Zaboklickiego przekazał pojazd w użytkowanie Przewozom Regionalnym. Jest to siedemnasty szynobus we flocie taborowej województwa. –W planach mamy kolejne zakupy. Już kupiliśmy 7 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych, które zostaną poddane kompleksowej modernizacji, ponadto w ramach Zachodniej Grupy Zakupowej przybędę całkowicie nowe EZT –powiedział marszałek Geblewicz. Władze samorządowe liczą na przyciągnięcie pasażerów do transportu kolejowego, dzięki zastąpieniu wysłużonych jednostek nowymi. Za rok województwo ma odebrać drugiego zamówionego Linka. Oba pojazdy będą mogły wjeżdżać do Niemiec. – Myślę, że dokonaliście dobrego wyboru –powiedział, zwracając się do władz województwa szef PESY Tomasz Zaboklicki.
Jak wspomnieliśmy Linki, zanim pojawiły się w Polsce, znalazły nabywców poza granicami naszego kraju. Pierwszy taki pojazd został wyprodukowany dla Kolei Czeskich. Docelowo do Czech pojedzie 31 pojazdów. 12 kolejnych składów zamówił niemiecki przewoźnik Regentalbahn. Aż 470 Linków może trafić do Deutsche Bahn. Umowa ramowa z niemieckimi kolejami została podpisana podczas tegorocznych targów InnoTrans.
Dane techniczne Linka
Producent
|
PESA Bydgoszcz
|
Liczba członów
|
2
|
Układ osi
|
B`2`B
|
Miejsca siedzące
|
120
|
Miejsca ogółem
|
240
|
Długość
|
43 730 mm
|
Szerokość
|
2 900 mm
|
Wysokość
|
4 185 mm
|
Wysokość wejścia od pgs
|
600 mm
|
Prędkość eksploatacyjna
|
120 km/h
|
Oznaczenie
|
SA139
|
Silniki trakcyjne | MTU 6H 1800 R84P |
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024