Jest pierwszy ED74 a la Pendolino
Pierwszy ED74 po remoncie i w nowym malowaniu jest już gotowy. W weekend skład 010 opuścił bramy bydgoskiej PESY, w którym były wykonywane prace remontowe i udał się do Krakowa. Na uwagę zwraca wspomniana nowa malatura składu, nawiązująca do Pendolino. Wyróżnikiem są pomarańczowe numery taborowe, które już wzbudzają emocje, zarówno te pozytywne, jak i negatywne. Nam się podoba. 'Zmiana malowania „Edyt”to element projektu ujednolicenia wyglądu pociągów PKP Intercity. Chcemy, by cała nasza flota wyglądała nowocześnie i była łatwo rozpoznawalna dla klienta’ – mówi Marcin Celejewski, Prezes Zarządu PKP Intercity. Docelowo PKP Intercity chcą w ten sposób odnowić wszystkie jednostki typu ED74. Pod koniec lutego przewoźnik ogłosił przetarg na wykonanie prac naprawczych 8 kolejnych składów. Zamówienie obejmuje wykonanie naprawy okresowej (rewizyjnej) o zakresie prac obejmującym przegląd, naprawę lub wymianę podzespołów i zespołów, połączoną z częściowym ich demontażem oraz naprawę lub wymianę elementów zużytych bądź uszkodzonych wchodzących w skład pojazdu. Prace powinny zostać wykonane w ciągu 5 miesięcy od podpisania umowy. O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy –w tym okresie, należycie wykonali dostawę (dostawy) lub naprawę (naprawy), łącznie nie mniej niż 3 elektrycznych zespołów trakcyjnych o prędkości maksymalnej nie mniejszej niż 130 km/h.