Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jest pierwszy 35WE

inforail
02.04.2012 19:59
Pierwszy i prawdopodobnie jak dotychczas jedyny wyprodukowany skład 35WE udał się na testy na tor w Żmigrodzie. Niestety producent – Newag Nowy Sącz – nie znalazł czasu, aby potwierdzić nam te informacje. Pociągi mają zostać dostarczone odbiorcy w lipcu. Ponadto 5 krótszych, bo czteroczłonowych, składów otrzymają Koleje Dolnośląskie.      
35WE to sześcioczłonowy ezt zamówiony przez SKM Warszawa. Do stolicy ma trafić sześć takich pojazdów. Umowa na ich dostawę została podpisana 18 kwietnia 2011 roku. Jej wartość łącznie z kosztami leasingu to 201.133.856,98 zł brutto (163.523.460,96 zł netto). Elektryczne zespoły trakcyjne 35WE zostaną wyposażone zostaną w klimatyzację, nowoczesne systemy informacji pasażerskiej oraz monitoring. Będą również miały obniżoną podłogę dostosowaną do wysokości peronów oraz mieszany układ siedzeń: w końcowej części wagonów w sposób typowy dla pojazdów regionalnych –w układzie poprzecznym, a w środkowej części, w przestrzeni pomiędzy drzwiami –podobny do tego, jaki pasażerowie znają z metra (wzdłuż ścian, frontem do środka wagonu). Jednoprzestrzenne składy (bez przegród pomiędzy członami) będą mogły zabrać „na pokład”ponad 900 pasażerów.  Film z przejazdu pociągu do Żmigrodu można zobaczyć tutaj.
35WE-001 jedzie do Żmigrodu (foto: Adik, www.railphoto.info)
Dołącz do nas na Facebooku.
Dane techniczne pojazdu 35WE
 
EZT 35WE
Wersja 6-członowa
Liczba wagonów
6
Układ osi
Bo’2’2’Bo’+Bo’2’2’Bo
Masa służbowa
220 ton
Masa przy zapełnieniu nominalnym
285 ton
Maksymalny nacisk zestawu kołowego pojazdu
<200 kN/oś
Liczba drzwi na stronę pojazdu
12
Napięcie sieci
3kVDC
Łączna moc ciągła silników trakcyjnych
3200 kW
Ilość silników trakcyjnych
8
Rodzaj silnika
trójfazowy asynchroniczny
Nominalna pojemność (liczba pasażerów)
922
– miejsca siedzące/w tym składane
218
– miejsca stojące (5 os./m2)
704
Sprzęg czołowy
automatyczny
Szerokość toru
1 435 mm
Wysokość zespołu nad główką szyny (bez pantografów)
4150 mm
Długość pojazdu (ze sprzęgami)
110860 mm
Szerokość zespołu
2 840 mm
Długość przedziału pasażerskiego
92 300
Szerokość drzwi
1 400 mm
Prędkość maksymalna eksploatacji
160
Prędkość konstrukcyjna
176
Przyspieszenie 0-40 km/h
1,0 m/s2
System hamulca
EP/ED
Opóźnienie hamowania eksploatacyjnego
≥0,8 m/s2
Opóźnienie hamowania awaryjnego
≥1,0 m/s2
Wysokość podłogi w drzwiach
850 mm
Średnica kół zestawów kołowych
maksymalne 840 mm –nowe
minimalne 790 mm –zużyte
Miejsca dla osób niepełnosprawnych
tak
Podesty transportowe dla osób niepełnosprawnych
tak
Trakcja ukrotniona
tak