Jest pierwsza zmodernizowana lokomotywa SM42 dla PKP Intercity
11 czerwca zakończyła się modernizacja pierwszej z 20 lokomotyw spalinowych typu SM42 dla PKP Intercity –poinformowała Zuzanna Szopowska, rzecznik prasowy przewoźnika. Wykonawca, nowosądecki NEWAG S.A., przekaże ją już w lipcu do eksploatacji. Maszyny po remoncie będą sezonowo prowadzić składy do miejscowości wypoczynkowych, np. w relacjach Gdynia –Hel czy Kłodzko – Kudowa Zdrój.
Podpisany przez PKP Intercity kontrakt obejmuje przebudowę 20 lokomotyw serii SM42, w tym 10 lokomotyw jednoagregatowych (typ 18D) wyposażonych w system jazdy akumulatorowej z zasobnika energii oraz 10 lokomotyw dwuagregatowych (typ 6Dl) wyposażonych w układ zasilania składu pociągu w energię elektryczną. Modernizacja lokomotyw objęła zabudowę całkowicie nowego nadwozia. Ze starego pojazdu pozostała tylko ostoja, wózki i zbiorniki paliwa. Wyposażono go w nowoczesny system hamulcowy ze sprężarką śrubową i sprężynowym hamulcem postojowym oraz specjalne zderzaki z funkcją „crash”, pochłaniające energię zderzeniową. Lokomotywa posiada również: mikroprocesorowy układ sterowania, układ elektronicznego pomiaru paliwa, system przeciwpożarowy, układ GPS, nowoczesny rejestrator jazdy oraz monitoring z rejestracją szlaku. W pojeździe zastosowano również nowoczesną, klimatyzowaną kabinę maszynisty z dwoma ergonomicznymi pulpitami sterowniczymi oraz częścią socjalną. Zastosowane rozwiązania techniczne i funkcjonalne przyczyniają się do poprawy bezpieczeństwa, zmniejszenia emisji zanieczyszczeń, kosztów eksploatacji oraz znacząco wpływają na poprawę komfortu pracy maszynistów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA: