Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jest długo oczekiwany przetarg na dostawę taboru dla PKM

inforail
20.02.2014 18:35

Województwo Pomorskie ogłosiło długo oczekiwany przetarg na dostawę 10 sztuk spalinowych zespołów trakcyjnych, przeznaczonych do obsługi Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w Trójmieście, w tym trzech dwuczłonowych i siedmiu trójczłonowych. Te pierwsze muszą mieć minimum 250 miejsc (w tym co najmniej 100 siedzących), a trójczłonowe –minimum 350 miejsc (co najmniej 150 siedzących). Wszystkie składy muszą być klimatyzowane, a podróżni mają mieć dostęp do bezprzewodowego internetu. W każdym pojeździe ma być też sześć miejsc do przewozu rowerów.
Projekt ubiega się o dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013. Jego szacunkowa wartość bez VAT to 119330000.00 PLN. Pojazdy mają zostać dostarczone w terminie do 12 maja 2015 roku. O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, wykonali zamówienie na dostawę minimum pięciu fabrycznie nowych zespołów trakcyjnych o łącznej wartości brutto min: 50.000.000,00 zł brutto. Oferty będą oceniane według kryteriów:

  1. cena –59%;
  2. Koszty utrzymania –5%;
  3. warunki techniczne –18%.
  4. Koszty zużycia paliwa –8%;
  5. Wskaźniki eksploatacyjne –10%.
Kto dostarczy tabor dla PKM?
Oferty można składać do 4 kwietnia 2014 roku. Faworytów do wygranej jest dwóch –PESA i Newag. Województwo Pomorskie nie ukrywało, że chętnie rozpatrzyłoby także oferty innych producentów, także zagranicznych. Zamawiający liczy, że przetarg uda się rozstrzygnąć przed uruchomieniem linii PKM, tak aby pojazdy od razu mogły wyjechać na trasę. Na razie nie wiadomo, kto będzie operatorem, wydaje się jednak, że ktoś z dwójki SKM Trójmiasto i Przewozy Regionalne.