Jest decyzja: Autobusy za pociągi w czasie remontu na E20
Autobusowakomunikacja zastępcza ma pomóc Wielkopolanom w przemieszczaniu się po regioniepodczas modernizacji trasy kolejowej E-20 na odcinku Warszawa ? Poznań międzySwarzędzem a Sochaczewem. Modernizacja zacznie się w połowie roku, potrwa dwalata.
Projekt „Modernizacja linii kolejowej E20 na odcinkuWarszawa – Poznań – pozostałe roboty, odcinek Sochaczew ? Swarzędz” makosztować ok. 2,6 mld zł, jest współfinansowany przez Unię Europejską. E-20 tolinia kolejowa o znaczeniu międzynarodowym i jeden z najważniejszych szlaków wwojewództwie wielkopolskim. W czasie prowadzonych pracy pociągi dalekobieżnepojadą objazdami. Autobusowa komunikacja zastępcza wprowadzona zostanie z myśląo obecnych pasażerach pociągów regionalnych.
PKP Polskie Linie Kolejowe podjęły decyzję o całkowitymzamknięciu modernizowanych odcinków w trakcie prowadzonych prac, co maprzyczynić się do szybszego ich ukończenia w porównaniu z częściowym,jednotorowym zamknięciem. Według planów, pomiędzy czerwcem 2017 a lipcem 2018r. dwutorowe zamknięcie będzie na 60 km odcinku Podstolice ? Konin. Następnie,do czerwca 2019 r., najcięższe prace obejmą 40 km odcinek Konin ? Barłogi. Napozostałych odcinkach prace będą prowadzone przy zamknięciach jednotorowych.Wicemarszałek wielkopolski Wojciech Jankowiak zapewnił w piątek na konferencjiprasowej, że dotychczasowi pasażerowie pociągów regionalnych, w trakcie trwaniamodernizacji, nie zostaną pozostawieni sami sobie. Gotowe są plany wprowadzeniaautobusowej komunikacji zastępczej między miejscowościami położonymi przyremontowanej trasie.
„Będziemy organizowali autobusową komunikację zastępczą, abyuniknąć sytuacji, gdzie w wyniku prowadzenia tej ważnej i potrzebnejinwestycji, mieszkańcy Wielkopolski będą mieli utrudniony dojazd do pracy iszkoły, czy w ogóle możliwość przemieszania się na tym obszarze. Jesteśmygotowi do uruchomienia komunikacji zastępczej właściwie w każdej chwili” ?powiedział Jankowiak.
Obecnie kolejowy transport regionalny na tej linii wykonująKoleje Wielkopolskie. Spółka uruchamia 23 pary pociągów na dobę, przewożąc wtym czasie ponad 7 tys. pasażerów. Dla tej liczby podróżnych zostaniezapewniony transport zastępczy. Przejazdy będą się odbywały na podstawie biletukolejowego.
„Planujemy połączenia bezpośrednie m.in. na trasieKonin-Poznań, Słupca?Poznań, Strzałkowo?Poznań, ale również planujemy takiepołączenia, które będą komunikowały wszystkie stacje pośrednie. Autobusy będązatrzymywały się we wszystkich tych miejscowościach, na których obecnie zatrzymująsię pociągi” ? powiedział Jankowiak.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wicemarszałek przyznał, że czas przejazdu autobusem będziedłuższy niż obecna komunikacja kolejowa. Jankowiak podkreślił, że w związku zezmniejszonymi działaniami przewozowymi Kolei Wielkopolskich, nie przewiduje sięcięć w zatrudnieniu w spółce.
Według zapowiedzi PKP PLK, po przeprowadzonej modernizacji,pociągi na trasie Warszawa ? Poznań będą jeździły szybciej niż obecnie,dwukrotnie zwiększą się też możliwości linii.
Efektami prac będą nowoczesne perony dostosowane do potrzebniepełnosprawnych, nowe wiadukty i zmodernizowane przejazdy kolejowo-drogowe.Dobre podróże zagwarantuje ponadto nowa sieć trakcyjna i wzmocniony systemzasilania, oraz nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym.
„