Jest chętny do przekazania lokomotyw PKP Intercity
Jest szansa, że drugie podejście do pozyskania lokomotyw nawakacje przez PKP Intercity zakończy się sukcesem. Chęć wydzierżawienia pięciulokomotyw zgłosiła jedna firma. To PKP CARGO.
Jak informowaliśmy na łamach InfoRail pierwszepostępowanie w tej sprawie zostało unieważnione. Przedmiotem powtórzonegozamówienia jest pięć dwukabinowych lokomotyw elektrycznych, spełniającychnastępujące wymagania eksploatacyjne i techniczne:
a) moc silnika ? nie mniejsza niż 2 MW,
b) prędkość maksymalna ? nie mniejsza niż 120km/h,
c) zasilanie ? 3 kV,
d) przystosowane do jazdy po torze 1435 mm,
e) wyposażone w sprzęgi do ogrzewania,wentylacji i klimatyzacji,
f) wyposażone w przewody zasilające powietrze wzakresie 0,8 ? 1,0 MPa,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
g) wyposażone w radio przewoźne spełniającewymagania w zakresie łączności pociągowej na liniach kolejowych zarządzanychprzez ?PKP Polskie Linie Kolejowe? S.A.
Oferowane Pojazdy muszą posiadać następującedokumenty:
a) świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typupojazdu kolejowego wydane przez Głównego Inspektora Kolejnictwa lub PrezesaUrzędu Transportu Kolejowego; termin obowiązywania świadectwa nie może byćkrótszy niż do końca terminu realizacji zamówienia;
b) ważne świadectwo sprawności technicznej.Pojazdy będą przeznaczone do obsługi pociągów pasażerskich PKP Intercity i będąwykonywać pociągową obejmującą prowadzenie pociągów pasażerskich i przejazdyluzem do i od obsługiwanych pociągów. Szacowana wielkość pracy eksploatacyjnejw dobie liczona w pockm dla 5 lokomotyw wyniesie około 1.579 pockm. Ozamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich 3 lat przedupływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, ajeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy ? w tym okresie, należyciewykonali dostawę (dostawy) nie mniej niż 2 lokomotyw elektrycznych.
Jeżeli wszystko pójdzie z planem w wakacje pięćsiódemek PKP CARGO będzie prowadzić pociągi PKP Intercity. Na udostępnienielokomotyw przewoźnikowi nie zdecydowała się natomiast żadna z firm, które wprzeszłości pożyczały już mu lokomotywy. To chociażby Ecco Rail. Ceske Drahy czy DBSchenker Rail.
„