Jeśli Siemens to Vectron
Cały czas żyjemyprzetargiem na nowe elektrowozy dla PKP Intercity. Krąg potencjalnych dostawcówjest mimo wszystko dość wąski, i pojawienie się kogoś spoza trójki(alfabetycznie) Newag, PESA i Siemens będzie zaskoczeniem.
Rzecz jasna w rozmowach i Stadler i Bombardier zapewniali,że mogą dostarczać i mają w swojej ofercie lokomotywy, to jednak wskazana nawstępie trójka otwarcie mówi o poważnym zainteresowaniu tym konkretnym przetargiem.Na tegorocznych targach w Gdańsku wszyscy trzej producenci wystawili swojelokomotywy. Tylko Siemens zdecydował się na oficjalną prezentację.
Co jest mocną stroną Vectronów? Przede wszystkim to, że sąbrane „z półki” i odpowiednio doposażane pod kątem konkretnego zamówienia. Producentjest jednym ze światowych liderów dostaw lokomotyw. Również w Polsce ma jużsukcesy w tym segmencie rynku kolejowego. Przypomnijmy, że to właśnie Siemenswygrał ostatni przetarg na dostawy lokomotyw dla PKP CARGO. Wygrał nie mającwłaściwie żadnej konkurencji. Ostatnie zamówienie na elektrowozy dla PKPIntercity padło łupem nie kogo innego jak Siemensa, co prawda nie były to jeszczeVectrony a Eurosprintery.
Właśnie owa modułowość Vectronów sprawia, że firma może zaproponować krótkie terminyrealizacji zamówienia. Zwracał na to uwagę Piotr Dybowski z Siemensa. Umożliwiato budowanie ich bez konkretnego zamówienia. I tak wszystkie powstają jakolokomotywy białe. Dopiero potem są przystosowywane do potrzeb zamawiającego. Wznacznej części są też podobne do siebie. Producent, wspólnie z zamawiającym,dogrywa tylko szczegóły. To daje przewagę Siemensowi, który może zrealizowaćzamówienie w krótkim czasie. Dość powiedzieć, że zamówienie dla PKP CARGO zostałozrealizowane przed czasem wymaganym umowami.
Jeśli Siemens to Vectron. To właśnie lokomotywy sąnajbardziej rozpoznawalnym znakiem firmy w Polsce. Co prawda, o czym pisaliśmyna łamach InfoRail.pl, chce wejść na polski rynek z Mireo, to jednak nadallokomotywy mają największą szansę na znalezienie nowych odbiorców w Polsce. Czyjednym z nich będą PKP Intercity?
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Co więcej lokomotywy te mają dopuszczenie do ruchu wznacznej części krajów europejskich. W przypadku postawienia przez przewoźnikatakich wymagań firma nie będzie musiała uruchamiać całej procedury, bo stosowne”papiery” już ma.
„