Jesienią kontynuacja prac na linii Lubartów – Parczew
Jesienią PKPPolskie Linie Kolejowe na odcinku Lubartów – Parczew rozpocznąprzebudowę peronów, torów i urządzeń sterowania ruchemkolejowym. Inwestycja będzie współfinansowana w ramach RPOWojewództwa Lubelskiego.
Pracena odcinku Lubartów – Parczew to kolejny etap inwestycji, któraklientom kolei zapewni atrakcyjne, wygodniejsze i bezpieczniejszepodróże z Lublina w stronę Łukowa.
Dwanowe przystanki w Laskach i Berejowie zwiększą dostęp dokolei. Zaplanowane blisko miejscowości nowe perony będąoświetlone, wyposażone w wiaty i czytelne oznakowanie. Podobnie jakwszystkie nowe i modernizowane obiekty zostaną dostosowane dopotrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
Zmodernizowanazostanie stacja Parczew oraz przystanki: Pałecznica, BrzeźnicaBychawska, Tarło, Gródek, Zabiele, Parczew Kolejowa, Ciecierzyn. Naodcinku z Lubartowa do Parczewa, w tym na stacji Parczew, wymienionezostaną tory i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Remontobejmie także mosty i wiadukty. Wyższy poziom bezpieczeństwa ruchukolejowego i drogowego zapewni 13 zmodernizowanych przejazdówdrogowo-kolejowych. Po zakończeniu inwestycji prędkość pociągówosobowych na trasie zostanie zwiększona do 120 km/h.
Jakpodają PKP PLK szeroki zakres prac będzie wymagał wstrzymaniaruchu pociągów na objętych robotami odcinkach linii. Dlategopierwsze działania wykonawcy przewidziano we wrześniu, gdy dostępnebędzie dwutorowe połączenie na modernizowanej trasie Lublin -Dęblin. Na trasie na czas prowadzenia prac przewoźnicy wprowadzązastępczą komunikację autobusową.
Przebudowatrasy z Lubartowa do Parczewa, to kolejny etap prac na linii zLublina do Łukowa (linia kolejowa nr 30). W roku 2017 wykonano pracena odcinku Parczew – Łuków. Przeznaczono na nie prawie 100 mln złnetto. Dzięki inwestycji zmodernizowano 52 km linii. Prace objęłytakże perony w Parczewie i Radzyniu Podlaskim oraz obiektyinżynieryjne.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wartośćprojektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 30 na odcinku Lubartów- Parczew” to 89,9 mln zł netto. Projekt przewidziany jest dowspółfinansowania w ramach Regionalnego Programu OperacyjnegoWojewództwa Lubelskiego 2014-2020.
Zakończenieinwestycji planowane jest na drugie półrocze 2021 r. (PKP PLK)
„