Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jedna oferta na dzierżawę spalinowych składów dla PKP IC; sporo droższa od szacunków

inforail
26.10.2021 12:45
Jedna oferta została złożona w przetargu PKP Intercity, którego jest dzierżawa spalinowych zespołów trakcyjnych przeznaczonych do obsługi wybranych połączeń kolejowych wraz z zapewnieniem utrzymania i obsługi rewidenckiej.

Zainteresowana świadczeniem tych usług jest SKPL CARGO sp. z o.o.

Zaoferowała ona kwotę 24 653 578,01 zł brutto. To znacznie więcej niż PKP Intercity chciały przeznaczyć na ten cel. Szacunki zamawiającego to 19 821 551,20 zł brutto.

O zamówieniu

Składy obsługiwać mają połączenia: Kraków – Zagórz/Łupków, Kraków – Nysa – Jelenia Góra, Zagórz – Kraków – Nysa – Kłodzko Miasto, w rozkładzie jazdy 2021/22.  

Wykonawca zobowiązany będzie m.in. do:

1) wydzierżawienia SZT wraz z zapewnieniem ich utrzymania, wyposażenia w materiały eksploatacyjne, zapewnienia obsługi rewidenckiej;

2) wykonywania zamówienia zgodnie z obowiązującym RJ 21/22, przy zachowaniu określonych wymagań ilościowych, jakościowych i technicznych;

3) wyrażenia zgody na oklejenie pojazdu przez zamawiającego zgodnie z jego projektem i bez konieczności powrotu do malowania pierwotnego po zakończeniu obowiązywania umowy;

4) tankowania (zapewnienia paliwa i dokonania czynności tankowania) pociągu Wetlina (6)-(7) kursującego w wersji C do Kłodzka. Zamawiający zobowiązany będzie do tankowania SZT z wyłączeniem tankowania, o którym mowa powyżej tj. tankowania pociągu Wetlina kursującego w wersji C do Kłodzka. Tankowanie pociągu Wetlina (6)-(7) kursującego w wersji C do Kłodzka będzie stanowiło obowiązek wykonawcy.

Składy muszą posiadać aktualne dokumenty pozwalające na eksploatację na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamawiający zapewni drużyny trakcyjne i konduktorskie, a także udostępni wykonawcy bezpłatnie tor w hali napraw pojazdów trakcyjnych z kanałem rewizyjnym dla maksymalnie jednego pojazdu w jednym czasie w lokalizacji Kraków Prokocim, po wcześniejszym uzgodnieniu.

Przedmiot zamówienia realizowany będzie w okresie od 12 grudnia 2021 roku (jednak nie wcześniej niż od dnia zawarcia umowy) do 11 grudnia 2022 roku, albo do wyczerpania środków finansowych przeznaczonych na realizację zamówienia, w zależności od tego, które ze zdarzeń wystąpi jako pierwsze.