Jedna oferta na dostawę wagonów dla PKP Intercity
inforail
11.03.2014 12:39
Jedna oferta na dostawę wagonów dla PKP Intercity
Jedna oferta wpłynęła w przetargu na dostawę 20 wagonów dla PKP Intercity, w ramach projektu 'Odnowa taboru kolejowego do obsługi połączeń międzywojewódzkich’. Szacunkowa jego wartość to 147 876 750,00 zł. „Wczoraj minął termin składania ofert –otrzymaliśmy ofertę FPS Cegielski, działającego w ramach konsorcjum ARP (Agencja Rozwoju Przemysłu) i Polskiego Taboru Szynowego. Teraz czekają nas działania formalno-prawne, na podstawie których zostanie przetarg rozstrzygnięty”- mówi nam Beata Czemerajda z Biura Komunikacji i Public Relations PKP Intercity.
Jakie to będą wagony? Na pewno nowoczesne, klimatyzowane, częściowo przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Jak już pisaliśmy na łamach InfoRail prędkość maksymalna wagonów ma wynieść co najmniej 160 km/h. Wskazywaliśmy też, że w tym mało jawnym zamówieniu intrygująca była dyskusja oferenta z zamawiającym. PKP Intercity najpierw stały na stanowisku, iż finansowanie wagonów w formie leasingu nie jest dopuszczalne, po czym…dopuściły taką możliwość. Co więcej na stronie firmy Polski Tabor Szynowy w zakładce oferta znajdujemy informację, że ta spółka „dysponuje flotą 20 nowoczesnych wagonów pasażerskich, stanowiących 2 składy złożone z nowo wyprodukowanych wagonów różnych typów:
4 wagony przedziałowe I klasy –wagon typu 156A;
2 wagony przedziałowe II klasy, przystosowane do przewozu osób z ograniczeniami ruchowymi;w tym na wózkach inwalidzkich –wagon typu 157Aa;
4 wagony bezprzedziałowe I klasy –wagon typu 158A;
8 wagonów bezprzedziałowych II klasy –wagon typu 159A;
2 wagony restauracyjne –wagon typu 407A.”I dalej czytamy, iż „wyprodukowane przez H.Cegielski-FPS wagony wyróżniają się nowoczesną aranżacją wnętrza z wygodnymi ergonomicznymi fotelami, diodowym oświetleniem i pełną informacją dla pasażerów na monitorach wewnętrznych (po raz pierwszy w polskim wagonie pasażerskim), elektronicznym systemem rezerwacji miejsc. Zastosowanie przejść międzywagonowych tzw. „ciśnieniowo szczelnych”znacznie poprawia komfort podróży, obniża hałas w pojeździe i polepsza komfort komunikacji między wagonami. Istnieje możliwość zestawienia wagonów z przejściami ciśnieniowo szczelnymi pociągu o charakterystyce zbliżonej do pociągu zespolonego”. Z dużym prawdopodobieństwem możemy zatem wnioskować, że to właśnie te wagony zostaną dostarczone PKP Intercity.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024