Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jedna oferta na dostawę wagonów dla PKP Intercity

inforail
11.03.2014 12:39

Jedna oferta wpłynęła w przetargu na dostawę 20 wagonów dla PKP Intercity, w ramach projektu 'Odnowa taboru kolejowego do obsługi połączeń międzywojewódzkich’. Szacunkowa jego wartość to 147 876 750,00 zł. „Wczoraj minął termin składania ofert –otrzymaliśmy ofertę FPS Cegielski, działającego w ramach konsorcjum ARP (Agencja Rozwoju Przemysłu) i Polskiego Taboru Szynowego. Teraz czekają nas działania formalno-prawne, na podstawie których zostanie przetarg rozstrzygnięty”- mówi nam Beata Czemerajda z Biura Komunikacji i Public Relations PKP Intercity.

Tylko konsorcjum FPS, ARP i Polskiego Taboru Szynowego chce dostarczyć wagony dla PKP IC
Jakie to będą wagony? Na pewno nowoczesne, klimatyzowane, częściowo przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Jak już pisaliśmy na łamach InfoRail prędkość maksymalna wagonów ma wynieść co najmniej 160 km/h. Wskazywaliśmy też, że w tym mało jawnym zamówieniu intrygująca była dyskusja oferenta z zamawiającym. PKP Intercity najpierw stały na stanowisku, iż finansowanie wagonów w formie leasingu nie jest dopuszczalne, po czym…dopuściły taką możliwość. Co więcej na stronie firmy Polski Tabor Szynowy w zakładce oferta znajdujemy informację, że ta spółka „dysponuje flotą 20 nowoczesnych wagonów pasażerskich, stanowiących 2 składy złożone z nowo wyprodukowanych wagonów różnych typów:
4 wagony przedziałowe I klasy –wagon typu 156A;
2 wagony przedziałowe II klasy, przystosowane do przewozu osób z ograniczeniami ruchowymi;w tym na wózkach inwalidzkich –wagon typu 157Aa;
4 wagony bezprzedziałowe I klasy –wagon typu 158A;
8 wagonów bezprzedziałowych II klasy –wagon typu 159A;
2 wagony restauracyjne –wagon typu 407A.”I dalej czytamy, iż „wyprodukowane przez H.Cegielski-FPS wagony wyróżniają się nowoczesną aranżacją wnętrza z wygodnymi ergonomicznymi fotelami, diodowym oświetleniem i pełną informacją dla pasażerów na monitorach wewnętrznych (po raz pierwszy w polskim wagonie pasażerskim), elektronicznym systemem rezerwacji miejsc. Zastosowanie przejść międzywagonowych tzw. „ciśnieniowo szczelnych”znacznie poprawia komfort podróży, obniża hałas w pojeździe i polepsza komfort komunikacji między wagonami. Istnieje możliwość zestawienia wagonów z przejściami ciśnieniowo szczelnymi pociągu o charakterystyce zbliżonej do pociągu zespolonego”. Z dużym prawdopodobieństwem możemy zatem wnioskować, że to właśnie te wagony zostaną dostarczone PKP Intercity.