Jedna oferta na 38 pociągów push&pull dla PKP Intercity. Ponad budżetem
13 października spółka PKP Intercity otworzyła ofertę w przetargu na dostawę 38 siedmiowagonowych składów piętrowych typu push-pull wraz z 45 lokomotywami wielosystemowymi.
To największy takie zakup taborowy na polskiej kolei od wielu lat, także cała kolejowa branża czeka na wynik tego przetargu w napięciu. Już wiemy, że polskie konsorcjum – pewniak do tego zamówienia – nie będzie miało konkurencji przy tym kontrakcie. Natomiast jest problem z budżetem.
Ponad budżetem
Jak podało PKP Intercity, budżet spółki w przetargu na dostawę 38 siedmiowagonowych składów piętrowych typu push-pull wraz z 45 lokomotywami wielosystemowymi wynosi 6.654.160.272,00 PLN brutto, czyli ponad sześć miliardów.
Z kolei jedyna złożona dzisiaj oferta – od konsorcjum Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz oraz Newag Nowy Sącz opiewa na 8.533.682.436,00 PLN brutto, czyli prawie dwa miliardy zł ponad budżetem.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Co zrobi teraz PKP Intercity? Albo dołoży, albo unieważni. Przypomnijmy, że w poprzednim podejściu było za drogo i PKP Intercity przetarg unieważniły. Teraz mamy drugą szansę dla polskich firm.