Jaskółki już wożą pasażerów
inforail
06.02.2013 12:30
Jaskółki już wożą pasażerów
Rosyjskie jaskółki wożą już pasażerów. W pierwsze liniowe kursy wyruszyły 23 stycznia. W ceremonii uruchomienia połączeń, która odbyła się w Moskwie udział wzięli m.in. wiceprezesi RŻD – Valentin Gapanovich i Mikhail Akulov, a także Dmitry Pegov –odpowiedzialny w RŻD za koleje dużych prędkości, Victor Stepov –szef October Railways czy Jochen Eickholt, reprezentujący producenta –firmę Siemens. 'Lastochka to elektryczny pociąg, wykonany według innowacyjnego projektu w dziedzinie transportu pasażerskiego. Przeznaczony jest do pracy w rosyjskim klimacie i spełnia nasze standardy technologiczne i specjalne wymagania w zakresie bezpieczeństwa i ochrony środowiska. Spełnia także potrzeby pasażerów, nawet tych najbardziej wymagających – powiedział Valentin Gapanovich. Przypomniał także, że rosyjskie koleje prowadzą aktualnie rozmowy, których celem ma by utworzenie w Rosji spółki joint venture, zajmującej się produkcją szybkich pociągów, w tym także jaskółek. Jako ciekawostkę możemy przytoczyć fakt, że pierwszym pasażerem, który kupił bilet na przejazd jaskółką była Irina Zadaura, która mieszka w Bologoye. W nagrodę dostała od Dmitry Pegova pamiątkowy…dyplom.
Lastochki kursują na dwóch trasach: St. Petersburg – Chudovo – Novgorod-on-Volkhov i St. Petersburg – Chudovo – Bologoye. Jeszcze w tym roku pojadą z Kazania i Soczi.
Przypomnijmy, że w 2009 roku Koleje Rosyjskie zamówiły u Siemensa 38 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Desiro RUS za 410 milionów euro. Opcja przewiduje możliwość dokupienia kolejnych 16 zespołów za 170 mln euro. Pojazdy będą serwisowane przez producenta przez 40 lat za 500 mln euro. Co istotne, Desiro mają stanowić ozdobę Soczi podczas zimowych igrzysk olimpijskich w 2014 roku.
Desiro RUS bazuje na serii Desiro ML (MainLine), przeznaczonej do eksploatacji na dłuższych dystansach. Pojazdy przystosowano do rosyjskich warunków eksploatacji –m. in. do temperatur rzędu – 40 stopni Celsjusza. Nadwozie posiada dopuszczalną w rosyjskiej skrajni szerokość 3480 mm. Podłoga znajduje się na wysokości 1400 mm nad główką szyny, a wózki są przystosowane do rozstawu osi 1520 mm. Długość Desiro RUS to 126,462 m, a masa –270 t.
Moc napędu wynosi 2,55 MW. Pojazdy będą w stanie pokonywać nachylenia do 4%. Maksymalna prędkość to 160 km/h. Desiro RUS są dwusystemowe, dostosowane do zasilania 25 kV 50 Hz AC oraz 3 kV DC. Zespół jest dostosowany do jazdy ukrotnionej (2 pojazdy w składzie). Więcej na temat składów Desiro RUS pisaliśmy tutaj.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024