Jaskółka pojechała testowo z Moskwy do Kostromy
Jaskółka wyprodukowanaprzez Ural Lokomotives ma za sobą pierwszą jazdę testową na trasie z Moskwy doKostromy.
URAL Locomotives to spółka joint venture Sinara Group iSiemensa. Producent podał, że ten szybki pociąg elektryczny odbył jazdę próbnąz Moskwy do Kostromy. Jednostki są przystosowane do kursowaniazarówno na prądzie stałym jak i przemiennym. W związku z tym przetestowano ich technicznemożliwości w dwóch konfiguracjach.
Jaskółki dystans 376 km pokonały w cztery godziny. W trybietestowym zatrzymano się na 40 stacjach, w tym w Jarosławiu, Rostowie czySiergijew Posad. Według rosyjskich kolei nowy pociąg zaspokoi istniejącezapotrzebowanie na szybki i komfortowy transport do/z stolicy.
Otwarcie nowej trasy wkolejowym transporcie pasażerskim zawsze zaczyna się od podróży testowej, którastanowi wskaźnik gotowości torów i infrastruktury regionu do obsługinowoczesnego pociągu dużych prędkości – powiedział Oleg Spai, dyrektorgeneralny Ural Locomotives.
Wyjątkowość jazdytestowej polega na tym, że po raz pierwszy pociąg został zestawiony z dwóchróżnych modyfikacji „Jaskółki”, co umożliwiło jednoczesne sprawdzenie działaniadwóch pociągów elektrycznych na tej samej trasie. Wdrożenie to stało sięmożliwe dzięki zastosowaniu krajowego mikroprocesorowego systemu sterowania,który umożliwia nie tylko różnicowanie liczby członów w pociągu, ale takżełączenie różnych modyfikacji pociągu elektrycznego – dodał.
Regularne kursy Jaskółek na tej trasie mają zostaćuruchomione jeszcze w tym roku. Pociąg ma kursować 3 razy dziennie.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przypomnijmy. Po raz pierwszy Jaskółki pasażerów na swoje pokłady zabraływ styczniu 2013 roku. Desiro RUS bazuje na serii Desiro ML (MainLine),przeznaczonej do eksploatacji na dłuższych dystansach. Pojazdy przystosowano dorosyjskich warunków eksploatacji, m. in. do temperatur rzędu – 40 stopniCelsjusza. Nadwozie posiada dopuszczalną w rosyjskiej skrajni szerokość 3480mm. Podłoga znajduje się na wysokości 1400 mm nad główką szyny, a wózki sąprzystosowane do rozstawu osi 1520 mm. Długość Desiro RUS to 126,462 m, a masa 270t. Moc napędu wynosi 2,55 MW. Pojazdy są w stanie pokonywać nachylenia do 4%.Maksymalna prędkość to 160 km/h. Desiro RUS są dwusystemowe, dostosowane dozasilania 25 kV 50 Hz AC oraz 3 kV DC. Zespół jest dostosowany do jazdyukrotnionej (2 pojazdy w składzie).
„